Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Grudziądz znów próbuje kupić tramwaje

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-06 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grudziądz znów próbuje kupić tramwaje
fot. Janusz Krzeszowski/wroclaw.plModerus Beta we Wrocławiu
Grudziądz nie ustaje w wysiłkach i rozpisuje właśnie trzeci już przetarg na zakup czterech, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Zamówieniem – jak dotąd – zaineresowany był jedynie Modertrans, ale ostatnio – choć brakowało już naprawdę niewiele – miasto nie znalazło środków na zwiększenie budżetu.

Przedmiotem zamówienia jest niezmienne dostawa czterech, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego dźwigu tramwajowego do wkolejania tramwajów (żurawia samochodowego dla potrzeb ratownictwa technicznego). Długość tramwaju określono na 26-29 m (ze zderzakami), a szerokość – 2,35-2,4 m. Pojazd musi być co najmniej dwuczłonowy, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym z udziałem min. 20% niskiej podłogi dla pasażerów stojących. Szczegółowo o wymaganiach pisaliśmy przy pierwszym przetargu.

Termin składania ofert mija 8 grudnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech latach wykonały należycie co najmniej jedną dostawę polegającą na wyprodukowaniu i dostarczeniu minimum 4 sztuk fabrycznie nowych wagonów tramwajów wieloczłonowych jednokierunkowych, niskopodłogowych albo częściowo niskopodłogowych, które uzyskały homologację w co najmniej w jednym z krajów Unii Europejskiej. O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczne (25%), termin dostawy pierwszego tramwaju (5%) oraz czas trwania gwarancji ogólnej (10%). Punktowane będą wózki (skrętne – 8 punktów, pozostałe – 0 punktów), udział niskiej podłogi (powyżej 20% – 8 punktów, pozostałe – 0 punktów), system zabezpieczający przed przytrzaśnięciem (fotokomórka wraz z układem rewersowania – 2 punkty, pozostałe rozwiązanie – 0 punktów), osie (klasyczne we wszystkich wózkach – 3 punkty, klasyczne tylko w wózkach napędowych, wózki toczne z osiami łamanymi lub bezosiowe – 0 punktów) oraz obręcze tramwajowe (możliwość założenia obręczy poprzez podgrzewanie indukcyjne albo poprzez załączony zestaw narzędzi – 4 punkty, pozostałe rozwiązania – 0 punktów). Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące.

Zmówienie ma zostać zrealizowane do końca czerwca 2022 r. To już trzecie postępowanie na nowe tramwaje. W poprzednich startował jedynie Modertrans, ale oferta każdorazowo przewyższała budżet zamawiającego. Ostatnio już nieznacznie – producent zaoferował dostawy za 22,774 mln zł brutto przy budżecie określonym na 22,180 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5