Grudziądz zwiększył nieco budżet i rozstrzygnął przetarg na dostawy czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów i dźwigu, akceptując jedyną ofertę złożoną przez Modertrans. Producenta udało się wybrać w trzecim podejściu.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego dźwigu tramwajowego do wkolejania tramwajów (żurawia samochodowego dla potrzeb ratownictwa technicznego). Długość tramwaju określono na 26-29 m (ze zderzakami), a szerokość – 2,35-2,4 m. Pojazd musi być co najmniej dwuczłonowy, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym z udziałem min. 20% niskiej podłogi dla pasażerów stojących. Szczegółowo o wymaganiach pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Oferty poznaliśmy na początku stycznia. Wystartował jedynie Modertrans, który wycenił dostawy na 23,324 mln zł brutto. To więcej, niż zakładał budżet, określony tym razem na 22,774 mln zł.
Tym razem jednak zamawiający zdecydował się na zwiększenie budżetu i dzisiaj (24 lutego) rozstrzygnął przetarg, akceptując ofertę Modertransu. Nowe tramwaje powinny zostać dostarczone do końca czerwca 2022 r., przy czym producent zaoferował dostawę pierwszego tramwaju w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy.
Niewielki wymagany udział niskiej podłogi w grudziądzkim przetargu spotkał się niedawno z krytyką. „Większość parametrów została określona na minimalnym poziomie. Nic nie stało na przeszkodzie, aby producenci przedstawili wagony o wyższych niż minimalne parametrach”–
przekonywało MZK, dodając, że warunki postepowania pozwalały na zaoferowanie także w pełni niskopodłogowych pojazdów.