Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Grudziądz: Plany rozbudowy sieci nie zostaną zrealizowane w ramach KPO

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-05-17 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grudziądz: Plany rozbudowy sieci nie zostaną zrealizowane w ramach KPO
fot. Mateuszgdynia, lic. CC BY-SA 4.0Tramwaj w Grudziądzu
Samorząd Grudziądza przedstawił swój plan rozbudowy sieci tramwajowej. Na razie trudno jednak wskazać, kiedy zostanie on zrealizowany – miasto nie będzie się ubiegać o środki na ten cel w ramach Krajowego Planu Odbudowy, który ma pomagać gospodarce w niwelowaniu skutków pandemii. W kolejnych latach kontynuowany ma być natomiast program modernizacji torowisk.

– Nasze miasto nie planuje obecnie finansowania inwestycji w sieć tramwajową z Krajowego Planu Odbudowy – mówi Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza. Samorząd zgłosił już listę proponowanych projektów, na której nie znalazło się żadne zadanie z tego zakresu. Nasz rozmówca zapewnia jednocześnie, że lokalne władze od wielu lat pamiętają o konieczności rozwoju komunikacji szynowej.

Są plany rozbudowy, ale nie ma konkretnych dat

Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego przewidują zresztą rozbudowę sieci torowisk. Przedłużona miałaby zostać linia kończąca się dziś pętlą Rządz. Z osiedla o tej samej nazwie trasa biegłaby ulicami Konstytucji 3 Maja i Drogą Mazowiecką do Drogi Toruńskiej, gdzie zlokalizowany ma zostać nowy kraniec (również w formie pętli). Obecnie spora część istniejącej sieci – ul. Toruńska, Chełmińska oraz torowisko w os. Rządz – jest właśnie modernizowana. – To najistotniejsze dla miasta inwestycje – podkreśla nasz rozmówca.

– Na najbliższe lata przewidujemy modernizację torowisk w ul. 23 Stycznia, Focha i Dworcowej (do zajezdni tramwajowej) – informuje przedstawiciel samorządu. Plany przewidują także przygotowanie dokumentacji projektowej i modernizację torowiska od ul. Gdyńskiej do Marcinkowskiego. Nie wiemy natomiast, kiedy potencjalnie mogłyby ruszyć prace budowlane przy nowym fragmencie wybiegającym za osiedle Rządz.

Rozwiązany problem stanu technicznego torowisk

– Powyższe plany inwestycyjne w połączeniu z przeprowadzoną oraz trwającą modernizacją torowisk w pełni rozwiązują problem stanu infrastruktury torowej – podkreśla Karol Piernicki. Dodajmy, że anonsowana modernizacja odcinka do dworca może wkrótce skutkować dużymi utrudnieniami w funkcjonowaniu tramwaju. Jest to bowiem jedyne połączenie bazy MZK z resztą sieci.

Grudziądz jest najmniejszym polskim miastem eksploatującym odrębną sieć tramwajową. Długość wszystkich odcinków to ok. 9 km. W stałym układzie połączeń funkcjonuje tylko jedna linia tramwajowa – co nieco zaskakujące, oznaczona numerem 2.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5