Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Growag dba o wygodę w Intercity i w metrze

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2015-09-25 11:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Growag dba o wygodę w Intercity i w metrze
fot. RC
– Rynek foteli kolejowych zarówno w kraju, jak i za granicą rozwija się w ostatnich latach dynamicznie – twierdzi przedstawiciel Grodziskiej Fabryki Wyposażenia Wagonów Growag. Firma produkuje elementy wyposażenia wnętrza. Drugą gałęzią produkcji są amortyzatory do wózków jezdnych EZT, SZT, wagonów, lokomotyw i tramwajów. Growag wykorzystał targi nie tylko do przedstawienia oferty najnowszych produktów, ale także do zebrania opinii i uwag na temat ich walorów eksploatacyjnych i wzorniczych.

Growag to firma produkująca elementy wyposażenia wnętrza oraz układu odsprężynowania do pojazdów szynowych, od lokomotyw poprzez wagony do tramwajów. – Oba segmenty łączy troska o komfort podróżnych – mówi dyrektor handlowy firmy Jacek Poniewierski. Walory eksploatacyjne foteli kolejowych muszą być dostosowane do zakładanego segmentu rynku, wynikające z przeznaczenia pojazdu szynowego. – Wszystko to wpływa na zadowolenie pasażera, a tym samym także na przychody przewoźnika. Również odpowiednie odsprężynowanie wózka poprzez układ amortyzatorów hydraulicznych gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo. Od dobrego zawieszenia zależy sposób pokonywania przez pojazd łuków oraz nierówności poprzecznych, tak by podróżny nie czuł dyskomfortu – kontynuuje dyrektor.

– W swojej długiej 43-letniej historii Growag odgrywa rolę lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasze wyroby są znane z trwałości, najwyższej jakości i walorów użytkowych, przy zachowaniu optymalnej relacji pomiędzy jakością i ceną – wspomina J. Poniewierski.

Znaczącą część przychodów firmy stanowi sprzedaż foteli. – Są one ponadto ze zrozumiałych względów bardziej wdzięcznym obiektem do eksponowania na imprezach takich, jak Trako – dodaje dyrektor.

Od InterCity po metro


W ostatnim czasie najważniejszymi dla Growagu kontraktami były dostawy foteli do pierwszych polskich wagonów piętrowych dla Kolei Mazowieckich oraz do pojazdów obsługujących Pomorską Kolej Metropolitarną. Firma dostarczyła także systemy łóżek i leżanek do wagonów sypialnych i kuszet dla PKP Intercity. – Obecnie bierzemy udział w dostawach foteli do nowoczesnych EZT dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej, Zachodniej Grupy Zakupowej oraz dla SKM w Trójmieście. Wchodzimy także na rynki zagraniczne – mówi dyrektor. Growag jest obecny poprzez swoje produkty na wielu innych rynkach w Europie: we Włoszech, Litwie, Łotwie i Estonii.

Rynek foteli Poniewierski dzieli na trzy podstawowe części. – Segment InterCity to fotele do pojazdów obsługujących połączenia długodystansowe. Produkujemy fotele klasyczne do wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych oraz leżanki do wagonów kuszetkowych i sypialnych. W segmencie regionalnym wyróżniamy fotele stosowane w pojazdach przeznaczonych do obsługi pociągów w ruchu aglomeracyjnym o krótkim czasie podróży, w ruchu regionalnym – do 2-2,5 godziny oraz tzw. Regio Plus o podwyższonym komforcie, przeznaczonych do jazdy maksymalnie 3,5 godziny. Takie fotele są też często wybierane do połączeń o charakterze bardziej prestiżowym, np. obsługujących lotniska – wylicza dyrektor. Kolejnym obszarem są siedzenia do pociągów metra. – Dostarczyliśmy ławy do wszystkich warszawskich składów Siemens Inspiro – zaznacza Poniewierski.

Chcemy być liderem

Ambicją firmy jest bycie liderem na polskim rynku oraz znaczącym eksporterem na rynki zagraniczne. Obroty z roku na rok rosną. Przewidywany wzrost w 2015 r. w stosunku do poprzedniego roku to ok. 20%. Grodziskie zakłady zatrudniają ponad 100 pracowników i planuje dalszy wzrost zatrudnienia. – Wprowadzanie nowych technologii przekłada się również na zwiększanie efektywności produkcji i zwiększanie jej wolumenu. Staramy się sukcesywnie zwiększać udział na rynku, także w kontraktach zagranicznych.

GFWW Growag jest również nastawiona na innowacje. – Będziemy uczestniczyć w programie UE „Innowacyjna Gospodarka”, dzięki któremu mamy szansę wprowadzenie nowego innowacyjnego produktu. Ma on szansę stać się hitem eksportowym, jak również z powodzeniem funkcjonować na rynku polskim – deklaruje J. Poniewierski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Komunikacja

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Witold Urbanowicz 06 stycznia 2016

Tramwaje. W Olsztynie wymarzony, we Wrocławiu „łobuzerski”

Komunikacja

Tramwaje. W Olsztynie wymarzony, we Wrocławiu „łobuzerski”

Jakub Dybalski 09 października 2015

Pesa Future. Nowy tramwaj na rynek zachodni?

Komunikacja

Pesa Future. Nowy tramwaj na rynek zachodni?

Jakub Dybalski 24 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5