Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gromadzki o wyroku ws. spóźnionego autobusu: Prawo de facto nie dostrzega organizatorów komunikacji

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-07 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gromadzki o wyroku ws. spóźnionego autobusu: Prawo de facto nie dostrzega organizatorów komunikacji
fot. Arriva Bus
- Obowiązujące przepisy zbyt dużą odpowiedzialność cedują na wykonawcę przewozów, omijając zupełnie ich organizatora - wyznał Marcin Gromadzki w rozmowie z Transportem Publicznym.

Pasjonat komunikacji i właściciel Public Transport Consulting, która współpracowała z wieloma samorządami, operatorami i przewoźnikami w Polsce, wyraził swoją opinię na temat wyroku w sprawie Tymona Radzika.

Były doradca byłej minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej domagał się odszkodowania od firmy Arriva Bus Polska, która obsługiwała dane połączenie na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego. Autobusy się spóźniały i Radzik postanowił zamówić Ubera, aby dojechać na czas.

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił apelację przewoźnika komunikacji miejskiej, który według orzekających ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za opóźnienia transportu miejskiego, nawet w wyniku zwyczajnych zatorów drogowych.

- Wyroków sądów nie ocenia się z zasady. Widać jednak, że świadomość funkcjonowania instytucji i kompetencji organizatorów publicznego transportu zbiorowego jest zarówno w społeczeństwie, jak i w polskim prawie zbyt mało. W Warszawie to przecież nie operator, a organizator odpowiada za rozkład jazdy i jego ewentualną nieadekwatność do warunków ruchu - podkreślił Gromadzki.

- Operator powinien de facto odpowiadać tylko za jakieś celowe spowalnianie wykonania zaplanowanego przez organizatora kursu. Tymczasem krajowe prawo nie do końca precyzyjnie reguluje te kwestie i zdecydowanie powinno zostać w tym zakresie zmienione. Reasumując, ten wyrok jest konsekwencją obowiązujących przepisów, które zbyt dużą odpowiedzialność cedują na wykonawcę przewozów, pomijając zupełnie ich organizatora - podsumował Gromadzki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Arriva bez zwycięstwa, zabrakło niespełna 300 tys. zł

Przestrzeń

Łódź: Arriva bez zwycięstwa, zabrakło niespełna 300 tys. zł

Witold Urbanowicz 23 czerwca 2020

Oborniki z Arrivą testują e-busa od Rafako

Komunikacja

Oborniki z Arrivą testują e-busa od Rafako

jd/inf. pras. 11 marca 2020

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Komunikacja

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Witold Urbanowicz 21 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5