Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Grobelny: Przejść przy dworcu nie da się pogodzić z bezpieczeństwem

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-05-09 15:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grobelny: Przejść przy dworcu nie da się pogodzić z bezpieczeństwem
fot. WU
Nie ma jeszcze decyzji, jaki środek transportu skomunikuje Naramowice z centrum Poznania, choć władze miasta przekonują, że budowa trasy tramwajowej będzie trudna. Wiadomo natomiast, że przejście naziemne przy Dworcu Głównym nie powstanie. – Specjaliści od bezpieczeństwa wyraźnie mówią, że to nie jest dobre rozwiązanie – mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Jakie są plany Poznania, jeżeli chodzi o rozwój komunikacji publicznej w nowej perspektywie finansowej UE?

Ryszard Grobelny, prezydent Poznania:
Plany mamy dosyć rozbudowane. W Poznaniu potrzeba jeszcze kilku elementów układu komunikacyjnego. Na pewno unowocześnienia wymaga obsługa komunikacyjna północy Poznania, obszaru Naramowic i inwestycji, które się tam realizują. Potrzebna jest przebudowa centrum – mamy tam niezoptymalizowany system komunikacji zbiorowej, przede wszystkim tramwajowej. Mówimy także o pewnych zmianach na wschodniej części Poznania, na Ratajach.

Czy aktualna jest koncepcja budowy trasy trolejbusowej na Naramowice?

Dzisiaj nie chcę się wypowiadać jaki system będzie tam funkcjonował – czy to będzie system tramwajowy, który jest problematyczny ze względu na trudną barierę przebicia się do centrum Poznania, czy to będzie jakiś system autobusowy. Trudno też wskazywać z jakim napędem – z elektrycznym, tradycyjnym, hybrydowym, zasilanym ze stacji ładowania czy z pantografów. Tutaj czysta ekonomia i efektywność takiego systemu powinny o tym decydować.

Jak widzi pan udział Poznania w koncepcji utworzenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej?

Z punktu widzenia metropolitalnego to jest dla nas główny projekt. W tej chwili Metropolia Poznań realizuje projekt koncepcji takiej kolei, ale to jest zadanie Województwa Wielkopolskiego, a nie Miasta Poznania czy nawet gmin w ramach metropolii. Chcemy się skupić na zapewnieniu atrakcyjności dla pasażerów, natomiast same przewozy, modernizacja linii i tabor są poza naszym zakresem. Mam nadzieję, że to się uda skoordynować w ramach tego programu.

Czy jest szansa na realizację przejścia naziemnego do przystanków tramwajowych przy Dworcu Głównym?

Nie, i nie widzę takiego problemu na dzisiaj. Specjaliści od bezpieczeństwa wyraźnie mówią, że to nie jest dobre rozwiązanie. Wydaje się, że budowanie teraz alternatywnego przejścia naziemnego nie znajduje akceptacji pod względem bezpieczeństwa.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5