Stacja Warszawa Ursus się zmienia. Zdemontowano tylne ścianki dotychczasowych wiat i postawiono w ich miejsce ekrany dźwiękochłonne. Wykorzystali to już grafficiarze, którzy w ekspresowym tempie zamalowali ekrany. Kolorytu dodaje także nieszczelna wnęka, przez którą teraz przelewa się woda na znajdujące się pod nią ławki. PLK podkreślają, że to stan przejściowy.
Jeszcze nie tak dawno na stacji Warszawa Ursus pasażerowie korzystali z wiat obudowanych tylną ścianą. Razem tworzyło to spójny system, który z zadowalającym skutkiem chronił od deszczu. W ostatnim czasie jednak PLK postanowiły dokonać reorganizacji wiaty. Zdemontowano jej tylną ścianę i część zadaszenia, a w jej miejsce zamontowano ekrany dźwiękochłonne.
Ciszej, ale z graffiti
Ekrany zamontowano na przystanku w ramach niedawnej modernizacji linii Warszawa – Łódź. – Ich montaż był podyktowany ograniczeniem hałasu dobiegającego do strefy zamieszkałej z terenów kolejowych, który może być wywołany kursującymi pociągami – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.
Szybko też okazało się, że ekrany dźwiękochłonne okazały się wdzięcznym podkładem dla graffiti, których już dziesiątki można podziwiać na stacji. Problemem okazuje się także wnęka między krawędzią dachu a ekranem dźwiękochłonnym. Wcześniej otworu nie było, bo dach z tylną ścianą tworzyły jedną całość. Teraz wprawdzie kolejarze zamontowali we wnęce rynnę odprowadzającą wodę, ale i tak spora jej część skapuje na znajdujące się pod nią ławki.
Niedogodności mają jednak w najbliższym czasie zniknąć. – Zwrócimy uwagę wykonawcy prac, aby ten usunął graffiti z ekranów oraz dokonał poprawek elementów wiaty – zapowiada Jakubowski. Rzecznik podkreśla też, że stację czeka jeszcze szereg zmian, które zostaną wykonane w ramach nowej perspektywy finansowej. – Prowadzimy postępowanie przetargowe na remont linii aglomeracyjnej numer 447. Planujemy zmodernizować perony leżące na trasie do Grodziska Mazowieckiego przy uwzględnieniu infrastruktury powstałej w ramach prac na „jedynce”. Stacja Warszawa Ursus wraz z infrastrukturą towarzyszącą także jest ujęta w planie prac – zaznacza.
Będzie monitoring
Według zapowiedzi kolejarzy perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w nowe ławki, zegary, megafony, oświetlenie i tablice informacyjne. Wyremontowane zostaną też istniejące wiaty peronowe. – W efekcie pasażerowie będą korzystać z wygodnej i dostosowanej infrastruktury – podkreśla Karol Jakubowski.
Żeby zapobiegać powstawaniu w przyszłości na stacji kolejnych graffiti, PLK nie wyklucza, że zamontowany zostanie monitoring. – Pojawiłby się on podczas prac modernizacyjnych, który dodatkowo zapewniłby większy poziom bezpieczeństwa podróżnym – mówi rzecznik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.