fot. Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH
Niemieckie miasto w Turyngii zamawia od Stadlera cztery tramwaje Tramlink. Będzie to pierwszy zakup nowych wozów od 1982 roku. Powstaną w hiszpańskiej Walencji.
Ostatnie nowe tramwaje pochodzą z 1981 i 1982 roku, kiedy to do miasta dotarły z Czechosłowacji pojazdy Tatra KT4D. Następnie eksploatacja linii opierała się w późniejszych latach już na używanych tramwajach. Dzisiaj we flocie znajduje się dziesięć pojazdów KT4D w różnych zmodyfikowanych wersjach, trzech częściowo niskopodłogowych tramwajów Düwag GT8NF z Mannheim oraz pięciu częściowo niskopodłogowych pojazdów z Bazylei w Szwajcarii (Schindler/Siemens Be 4/8).
Po pozyskaniu wsparcia od kraju federalnego, operator mógł rozpocząć dialog konkurencyjny, by rozeznać się na rynku, na jakich warunkach możliwe byłoby odmłodzenie posiadanego taboru. Przetarg udało się wreszcie ogłosić w sierpniu 2024 roku. Ostatecznie zwycięzcą postępowania przetargowego został Stadler z pojazdem Tramlink. Tramwaje mają zostać wyprodukowane w Walencji w Hiszpanii.
— To pierwszy raz, kiedy od końca lat 80. zakupiono nowe tramwaje. To prawdziwy przełom. Jednocześnie ten nowy zakup jest ważnym krokiem w kierunku modernizacji naszej infrastruktury tramwajowej i zobowiązaniem okręgu, rady okręgu i pozostałych udziałowców do dalszego rozwoju Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha – podkreślił Onno Eckert, administrator okręgu Gotha.
Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH, czyli miejski operator komunikacji tramwajowej, zamawia łącznie 10 tramwajów. Cztery pojazdy znalazły się w zamówieniu podstawowym, natomiast pozostałych sześć zostało objętych prawem opcji. Pojazdy będą miały 32 metry długości i powstaną w wersji dwukierunkowej. Szerokość pojazdów wyniesie 2,45 metra. Kontrakt na zakup czterech pojazdów opiewa łącznie na 24,6 mln euro, z czego 10 mln zapewni kraj związkowy Turyngia, a resztę wkładu pokryją środki operacyjne operatora i pożyczka. Cena jednego pojazdu wynosi 6,15 mln euro.
Dostawa tramwajów Tramlink spodziewana jest pod koniec 2027 roku, a ich wejście do eksploatacji – po zatwierdzeniu przez organy nadzoru technicznego – najpóźniej latem 2028 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.