Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolski prowadzi przetarg na dostawę dziesięciu nowych autobusów, w tym czterech pojazdów o długości 15 m oraz sześciu hybryd 12 m. Na zrealizowanie dostaw przewidziano 210 dni. Zadania tego podjąć chce się wyłącznie MAN.
MZK w Gorzowie Wielkopolskim zamierza kupić 10 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich jednej marki. Wymagane są różne długości pojazdów. Zamawiający oczekuje czterech pojazdów klasy mega (o długości od 14,5 m do 15 m) o napędzie spalinowym z silnikami Euro 6, a także sześć autobusów hybrydowych klasy maxi (o długości 11,5 m do 12,15 m) o napędzie elektryczno-spalinowym. Przewidziano, że w hybrydach napęd będzie realizowany tylko przez silniki elektryczne, a silnik spalinowy będzie służył tylko do doładowywania magazynu energii elektrycznej poprzez systemy akumulatorów, superkondensatorów lub inne rozwiązania w ramach realizowanego zadania.
W postępowaniu mogły brać firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej czterech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, jednoczłonowych o długości od 11,5 do 12,15 m o napędzie elektryczno-spalinowym oraz trzech autobusów niskopodłogowych, jednoczłonowych o długości od 14,5 do 15m. Do zadania stanął wyłącznie MAN, który zaoferował, że wykona autobusy za 15 mln zł brutto. Kwota zamawiającego przygotowana na to zamówienie to 15,375 mln zł brutto.
MZK Gorzów zaznaczył, że autobusy mają być zunifikowane z obecnie eksploatowanym taborem. Obecnie przedsiębiorstwo eksploatuje 50 MAN-ów, z czego 32 to modele Lion's City oraz 37 Solarisów Urbino 12. Zamówienie ma być współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. Na realizację zadania przeznaczono 210 dni.
Niedawno MZK Gorzów prowadził przetarg na dostawy 14 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów z opcją na kolejne sześć pojazdów. Jedyną ofertę
złożyła Pesa.