Miasto Gorzów Wielkopolski rozstrzygnęło przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych klasy maxi i budowę odpowiedniej infrastruktury. Zamawiający zaakceptował ofertę Solarisa. Powstaną stacje szybkiego ładowania na trzech pętlach oraz wolnego ładowania na terenie zajezdni MZK.
Zamówienie jest podzielone na kilka zadań. Pierwsze obejmuje dostawę ośmiu pojazdów o długości 11,5-12,2 m (+/- 15 cm). Każdy elektrobus mieścić ma min. 80 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących. Wymagane są baterie trakcyjne o pojemności użytkowej minimum 110 kWh, umożliwiające przejechanie 90 km. Autobus ma być ładowany w systemie plug-in w dwóch miejscach (z lewej i prawej strony pojazdu) oraz za pomocą odwróconego pantografu opuszczanego z ładowarki.
Drugie zadanie obejmuje rozbudowę pętli autobusowej przy Marcinkowskiego w zakresie miejsc postojowych dla autobusów. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa trzech stacjonarnych ładowarek szybkiego ładowania o mocy 400 kW na pętlach przy Marcinkowskiego, Dekerta i Śląskiej. W ramach zadania nr 4 na terenie zajezdni MZK powstaną trzy dwustanowiskowe stacje ładowania. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
W połowie lutego minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris, który wycenił całe zamówienie na 31,094 mln zł. To nieznacznie więcej, niż zamierzało wydać miasto. Budżet na ten cel wynosił 30,149 mln zł brutto, z czego 27,097 mln zł to środki miasta, a 3,052 mln zł to środki MZK. Zamawiający zaakceptował tę ofertę 23 kwietnia. Solaris zadeklarował wykonanie zamówienia w ciągu 14 miesięcy.