Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila
fot. JR
Gorzowski magistrat wciąż nie wie, kiedy uda się uruchomić kursy tramwajowe na nowym odcinku sieci, do krańcówki przy Fieldorfa-Nila. Inwestycja złapała kolejne opóźnienie, a miasto zapowiada już kary dla wykonawcy. Nieco lepiej wygląda sytuacja z inwestycją na Dworcowej, która powinna się rozpocząć lada dzień.

W Gorzowie Wielkopolskim ciągle trwa inwestycja związana z rozbudową drogi wojewódzkiej 22, podczas której, niejako przy okazji, realizowane jest także przedłużenie trasy tramwajowej od dawnej pętli Silwana (została zlikwidowana), do nowego krańca przy Fieldorfa-Nila. Prace trwają, a pierwotny termin inwestycji został już znacznie przekroczony (roboty miały się zakończyć w ostatnim kwartale 2021 roku).

Inwestycja złapała kolejne opóźnienie

Kilka tygodni temu gorzowskie media donosiły, że tramwaje mogą dotrzeć do Fieldorfa-Nila w dniu święta miasta, a więc 2 lipca. Jak mówi nam jednak rzecznik gorzowskiego samorządu, tego terminu także nie uda się dotrzymać.

– Inwestycja realizowana jest w formule Zaprojektuj i Wybuduj. Od wykonawcy zależy więc, w jakim terminie uzyska niezbędne pozwolenia formalne na dopuszczenie arterii do ruchu, zarówno drogowej, jak i tramwajowej. Czekamy na informacje o uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i na zgłoszenie zakończenia realizacji inwestycji. Termin zakończenia prac minął 15 maja. Od tego czasu będą naliczane kary umowne, związane z niezrealizowaniem inwestycji w terminie. Kwotę kar ustalą rzeczoznawcy, po jej zakończeniu. Lipiec był datą deklarowaną przez wykonawcę, ale inwestycja jest realizowana po terminie – informuje Wiesław Ciepiela.

Data startu tramwajów pozostaje niewiadomą

Przedstawiciel magistratu dodaje też, że torowisko tramwajowe jest już gotowe, natomiast trwają prace wykończeniowe przy części drogowej.

– Bez zgłoszenia zakończenia prac i informacji o uzyskaniu odpowiednich zgód technicznych uruchomienie linii nie jest możliwe – przyznaje Ciepiela.

Tak naprawdę trudno więc aktualnie przewidzieć, kiedy regularne tramwaje (wagony testowe pokonywały nowy odcinek już kilkukrotnie) zaczną kursować do nowej krańcówki przy Fieldorfa-Nila.

Nowe tory i krańcówka przy dworcu kolejowym

Inną inwestycją związaną z tramwajami, jaka ma w najbliższym czasie zostać zrealizowana w Gorzowie, jest modernizacja ulicy Dworcowej wraz z torowiskiem, a także likwidacją pętli tramwajowej przy dworcu kolejowym i zastąpienie jej krańcówką dla wagonów dwukierunkowych. Dzięki temu po ponad 10 latach tramwaje znów mają docierać pod gorzowski dworzec kolejowy.



Samorząd zmienił koncepcję tej inwestycji i zdecydował się na jej okrojoną wersję. Nowy pomysł zakłada przede wszystkim wyłukowanie torowiska w kierunku ulicy Jancarza, co w przyszłości ma pozwolić na budowę nowego odcinka torów, właśnie na wspomnianej ulicy, tak aby trasa do dworca PKP stała się linią przelotową, a nie jak obecnie ślepą.

Mała zmiana z dużym skutkiem

Dzięki tej stosunkowo prostej inwestycji ,systemowo uda się skomunikować ważny generator ruchu i to bez pokonywania przez tramwaje zbędnych wozokilometrów (wszystkie tramwaje miałyby kursować pomiędzy skrzyżowaniem Sikorskiego i Dworcowej a DW132, trasą w Dworcowej i Jancarza zamiast torami na Sikorskiego).

Gorzów wybrał już wykonawcę tej inwestycji i jak mówi nam rzecznik Ciepiela, także podpisał z nim umowę. – Umowa na przebudowę ulicy Dworcowej została podpisana w połowie czerwca. Wykonawca rozpoczął wstępne prace przygotowujące do realizacji inwestycji. Zakończenie prac, wynikających z podpisanej umowy planowane jest do końca tego roku – mówi rzecznik gorzowskiego magistratu.

Inwestycja musi zakończyć się w tym roku, ponieważ będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, a termin rozliczenia funduszy z tej perspektywy mija wraz z końcem bieżącego roku.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Gorzów Wielkopolski?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Gorzów Wielkopolski?

Jakub Rösler 16 kwietnia 2025

Jest przetarg na nowe tramwaje dla Gorzowa

Komunikacja

Jest przetarg na nowe tramwaje dla Gorzowa

Jakub Rösler 11 kwietnia 2025

Gorzów Wielkopolski zamawia projekt nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Tramwaje znów docierają pod gorzowski dworzec kolejowy

Komunikacja

Gorzów Wlkp. Znamy datę powrotu “Czwórki”

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Gorzów Wielkopolski?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Gorzów Wielkopolski?

Jakub Rösler 16 kwietnia 2025

Jest przetarg na nowe tramwaje dla Gorzowa

Komunikacja

Jest przetarg na nowe tramwaje dla Gorzowa

Jakub Rösler 11 kwietnia 2025

Gorzów Wielkopolski zamawia projekt nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Tramwaje znów docierają pod gorzowski dworzec kolejowy

Komunikacja

Gorzów Wlkp. Znamy datę powrotu “Czwórki”

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij