Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gorzów Wlkp.: Jest umowa na elektrobusy Solarisa w pakiecie z infrastrukturą do ładowania

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solaris / UM Gorzów Wlkp.

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gorzów Wlkp.: Jest umowa na elektrobusy Solarisa w pakiecie z infrastrukturą do ładowania
fot. UM Gorzów Wielkopolski
Gorzów Wielkopolski dołącza do listy europejskich miast inwestujących w „zielony” transport publiczny. Miasto wraz z miejskim przewoźnikiem zamówiło właśnie osiem sztuk napędzanych elektrycznie Solarisów. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w Gorzowie Wlkp. Pojazdy zaczną wozić pasażerów już w przyszłym roku. Firma Solaris w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy dostarczy do Gorzowa swoje autobusy, w tym czasie firma zbuduje też niezbędną infrastrukturę ładowania.

Solaris Bus & Coach podpisał w czwartek (13 maja) z miastem Gorzów Wlkp. oraz Miejskim Zakładem Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim umowę na dostawę ośmiu bezemisyjnych autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Kontrakt oprócz pojazdów obejmuje także część inwestycyjną, która zakłada zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury do ładowania pojazdów. To kolejny raz, kiedy Solaris ma okazję zaproponować pełen pakiet rozwiązań z zakresu elektromobilności „pod klucz”. Łączna wartość netto kontraktu wynosi ponad 25 mln zł.

– To ważny dzień, do którego droga rozpoczęła się w styczniu 2019 roku. Trochę te autobusy znamy, wprawdzie dieslowskie, ale to one zachwyciły swoim designem, swoim wyglądem mieszkańców naszego miasta. Nawet kolorystyka autobusów Solarisa z czasem stała się kolorystyką naszej komunikacji miejskiej. Mamy ambicję, by takich ekologicznych autobusów było u nas z każdym rokiem coraz więcej, że będziemy coraz bardziej przyjaźni środowisku – powiedział prezydent Wójcicki.

– Teraz wchodzimy w kolejny etap rozwoju komunikacji miejskiej w Gorzowie. Od autobusów dieslowskich przechodzimy do takiego poziomu, że zielona barwa stanie się faktem, bo ekologiczne autobusy i tramwaje, w perspektywie najbliższych kilku lat, będą stanowić 70 procent taboru, a dieslowskie tylko 30 procent. W przyjaźni ze środowiskiem przeszliśmy więc do czynu. Ale to nie koniec naszych planów i będziemy czynili starania, by dla miasta kontraktować kolejne autobusy elektryczne – powiedział Roman Maksymiak, prezes MZK.

Autobusy elektryczne, które zadebiutują na ulicach Gorzowa Wielkopolskiego, będą wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ok. 120 kWh, odpowiedzialne za magazynowanie energii niezbędnej do zasilania elektrycznej osi napędowej pojazdu. Ładowanie Solarisów będzie możliwe na dwa sposoby: zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i przez pantograf. W tym przypadku miejski przewoźnik zdecydował się na wersję pantografu odwróconego (w tej wersji urządzenie znajduje się nie na dachu autobusu, ale na maszcie ładowarki). Na pokład 12-metrowego elektrobusa wejdzie minimum 80 pasażerów. Kabina kierowcy w zamówionym modelu będzie całkowicie zamknięta.

– W czasach, gdy elektromobilność staje się coraz bardziej popularna i dostępna dla operatorów transportu publicznego, oczekiwania przewoźników miejskich wobec producentów rosną. Stąd między innymi większa liczba przetargów „pod klucz” – obejmujących nie tylko zakup taboru, ale także infrastruktury niezbędnej do ładowania elektrycznych pojazdów. Jesteśmy przygotowani na to wyzwanie – wykorzystujemy nasze doświadczenie i wiedzę technologiczną, by być partnerem na każdym etapie wdrażania e-mobilnych rozwiązań. Cieszymy się, że Gorzów dołącza do miast z bezemisyjnym taborem – mówił Petros Spinaris, wiceprezes Solaris Bus & Coach.

W przypadku umowy z Gorzowem Wielkopolskim Solaris zobowiązał się do rozbudowy pętli autobusowej, zaprojektowania i wybudowania trzech ładowarek pantografowych o mocy ładowania aż 400 kW, które będą rozmieszczone na pętlach w strategicznych rejonach miasta, pozwalających zmaksymalizować dzienną operacyjność autobusów elektrycznych. Ponadto producent dostarczy cztery dwustanowiskowe ładowarki zajezdniowe o mocy 2 x 60 kW, umożliwiające m.in. standardowe nocne ładowanie pojazdów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gorzów Wlkp. zaakceptował ofertę na dostawy ośmiu elektrobusów

Komunikacja

Gorzów Wlkp. zaakceptował ofertę na dostawy ośmiu elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2021

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd

Komunikacja

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd

Witold Urbanowicz 30 marca 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5