Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gorzów Wlkp.: Jest umowa na elektrobusy Solarisa w pakiecie z infrastrukturą do ładowania

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-14 08:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-07-31 20:30
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solaris / UM Gorzów Wlkp.

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gorzów Wlkp.: Jest umowa na elektrobusy Solarisa w pakiecie z infrastrukturą do ładowania
fot. UM Gorzów Wielkopolski
Gorzów Wielkopolski dołącza do listy europejskich miast inwestujących w „zielony” transport publiczny. Miasto wraz z miejskim przewoźnikiem zamówiło właśnie osiem sztuk napędzanych elektrycznie Solarisów. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w Gorzowie Wlkp. Pojazdy zaczną wozić pasażerów już w przyszłym roku. Firma Solaris w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy dostarczy do Gorzowa swoje autobusy, w tym czasie firma zbuduje też niezbędną infrastrukturę ładowania.

Solaris Bus & Coach podpisał w czwartek (13 maja) z miastem Gorzów Wlkp. oraz Miejskim Zakładem Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim umowę na dostawę ośmiu bezemisyjnych autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Kontrakt oprócz pojazdów obejmuje także część inwestycyjną, która zakłada zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury do ładowania pojazdów. To kolejny raz, kiedy Solaris ma okazję zaproponować pełen pakiet rozwiązań z zakresu elektromobilności „pod klucz”. Łączna wartość netto kontraktu wynosi ponad 25 mln zł.

– To ważny dzień, do którego droga rozpoczęła się w styczniu 2019 roku. Trochę te autobusy znamy, wprawdzie dieslowskie, ale to one zachwyciły swoim designem, swoim wyglądem mieszkańców naszego miasta. Nawet kolorystyka autobusów Solarisa z czasem stała się kolorystyką naszej komunikacji miejskiej. Mamy ambicję, by takich ekologicznych autobusów było u nas z każdym rokiem coraz więcej, że będziemy coraz bardziej przyjaźni środowisku – powiedział prezydent Wójcicki.

– Teraz wchodzimy w kolejny etap rozwoju komunikacji miejskiej w Gorzowie. Od autobusów dieslowskich przechodzimy do takiego poziomu, że zielona barwa stanie się faktem, bo ekologiczne autobusy i tramwaje, w perspektywie najbliższych kilku lat, będą stanowić 70 procent taboru, a dieslowskie tylko 30 procent. W przyjaźni ze środowiskiem przeszliśmy więc do czynu. Ale to nie koniec naszych planów i będziemy czynili starania, by dla miasta kontraktować kolejne autobusy elektryczne – powiedział Roman Maksymiak, prezes MZK.

Autobusy elektryczne, które zadebiutują na ulicach Gorzowa Wielkopolskiego, będą wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ok. 120 kWh, odpowiedzialne za magazynowanie energii niezbędnej do zasilania elektrycznej osi napędowej pojazdu. Ładowanie Solarisów będzie możliwe na dwa sposoby: zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i przez pantograf. W tym przypadku miejski przewoźnik zdecydował się na wersję pantografu odwróconego (w tej wersji urządzenie znajduje się nie na dachu autobusu, ale na maszcie ładowarki). Na pokład 12-metrowego elektrobusa wejdzie minimum 80 pasażerów. Kabina kierowcy w zamówionym modelu będzie całkowicie zamknięta.

– W czasach, gdy elektromobilność staje się coraz bardziej popularna i dostępna dla operatorów transportu publicznego, oczekiwania przewoźników miejskich wobec producentów rosną. Stąd między innymi większa liczba przetargów „pod klucz” – obejmujących nie tylko zakup taboru, ale także infrastruktury niezbędnej do ładowania elektrycznych pojazdów. Jesteśmy przygotowani na to wyzwanie – wykorzystujemy nasze doświadczenie i wiedzę technologiczną, by być partnerem na każdym etapie wdrażania e-mobilnych rozwiązań. Cieszymy się, że Gorzów dołącza do miast z bezemisyjnym taborem – mówił Petros Spinaris, wiceprezes Solaris Bus & Coach.

W przypadku umowy z Gorzowem Wielkopolskim Solaris zobowiązał się do rozbudowy pętli autobusowej, zaprojektowania i wybudowania trzech ładowarek pantografowych o mocy ładowania aż 400 kW, które będą rozmieszczone na pętlach w strategicznych rejonach miasta, pozwalających zmaksymalizować dzienną operacyjność autobusów elektrycznych. Ponadto producent dostarczy cztery dwustanowiskowe ładowarki zajezdniowe o mocy 2 x 60 kW, umożliwiające m.in. standardowe nocne ładowanie pojazdów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 29 lipca 2022

Rybnik z przetargiem na zakup hybryd i ich sfinansowanie

Komunikacja

ZKP w Suchym Lesie z ofertą na hybrydę

Komunikacja

ZKP w Suchym Lesie z ofertą na hybrydę

Witold Urbanowicz 11 lipca 2022

Zobacz również:

Gorzów Wlkp. zaakceptował ofertę na dostawy ośmiu elektrobusów

Komunikacja

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 29 lipca 2022

Rybnik z przetargiem na zakup hybryd i ich sfinansowanie

Komunikacja

ZKP w Suchym Lesie z ofertą na hybrydę

Komunikacja

ZKP w Suchym Lesie z ofertą na hybrydę

Witold Urbanowicz 11 lipca 2022

Zobacz również:

Gorzów Wlkp. zaakceptował ofertę na dostawy ośmiu elektrobusów

Komunikacja

MZK Gorzów rozstrzygnął przetarg na dostawę hybryd

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5