Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gorzów Wlkp. chce wybudować dwa nowe odcinki sieci tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-05-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gorzów Wlkp. chce wybudować dwa nowe odcinki sieci tramwajowej
fot. Kasper FiszerTramwaj w Gorzowie Wielkopolskim
Samorząd Gorzowa Wielkopolskiego przedstawił rządowi plan inwestycji tramwajowych, na które chce pozyskać środki z nowych funfuszy unijnych, w tym z Krajowego Planu Odbudowy, który ma pomagać miastom w zmniejszaniu skutków gospodarczych pandemii. Na liście znalazła się budowa nowych odcinków sieci tramwajowej i modernizacja kilku istniejących fragmentów torowisk. Lokalne władze chciałyby też pozyskać nowe wagony tramwajowe.

W czasie konsultacji społecznych Krajowego Planu Odbudowy samorząd Gorzowa Wielkopolskiego wnioskował o umożliwienie sfinansowania z tego źródła inwestycji w transport szynowy. Miasto liczy przy tym na możliwość pozyskania środków z nowego unijnego programu operacyjnego, który zastąpi program Infrastruktura i Środowisko. – Wydział Zarządzania Funduszami UE wystosował w lutym tego roku pismo do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące sfinansowania w nowej perspektywie kilku projektów – mówi Wiesław Ciepiela, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Gorzowie Wielkopolskim.

Pięć kilometrów nowych tras

Pierwszą z zaplanowanych inwestycji jest przeprowadzenie drugiego etapu przedsięwzięcia „System zrównoważonego transportu w Gorzowie Wielkopolskim”. Najważniejszą częścią projektu jest budowa nowych odcinków – do ul. Okulickiego o długości 3,32 km i spięcie ul. Okulickiego z ul. Fieldorfa Nila o długości 1,575 km. Poza tym miasto chciałoby zmodernizować torowiska w ul. Sikorskiego od Jancarza do Dworcowej oraz w ul. Pomorskiej.

Ponadto założenia obejmują modernizację sieci trakcyjnej nad ul. Sikorskiego oraz podstacji Składowa i Kostrzyńska. Wzdłuż nowych i modernizowanych odcinków stanąć mają urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej. Jak wskazuje samorząd, o bezpieczeństwo pasażerów dbać ma monitoring.

Co najmniej osiem nowych wagonów tramwajowych


Drugim z przedstawionych rządowi zadań jest przewidziany do realizacji przez Miejski Zakład Komunikacji projekt dotyczący zakupu taboru. Spółka chciałaby też zmodernizować torowisko na placu manewrowym swojej zajezdni. Niezależnie od tego MZK ma kupić osiem wagonów tramwajowych w ramach odrębnego zadania. Na razie resort nie udzielił miastu wiążącej odpowiedzi co do zgłoszonych propozycji.

Miejska sieć tramwajowa ma dwa odcinki, których stan techniczny samorząd ocenia jako jedynie dostateczny. Mowa tu o fragmencie ul. Sikorskiego od Jancarza do siedziby ZUS (215 m toru pojedynczego) oraz o ul. Pomorskiej pomiędzy Zamenhofa a przystankiem Okólna (750 m toru pojedynczego). W przypadku pierwszego ze wskazanych odcinków w opinii Wiesława Ciepieli zasadna byłaby także przebudowa sieci górnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5