MZK Gorzów Wielkopolski rozstrzygnął przetarg na dostawy co najmniej 7 nowych, dwukierunkowych tramwajów o długości do 26 metrów. Zamówienie może zostać rozszerzonych o 9 kolejnych wagonów. Zamawiający wybrał jedyną ofertę, złożoną przez Pesę.
MZK Gorzów Wielkopolski właśnie rozstrzygnął przetarg na
dostawę fabrycznie nowych tramwajów dwukierunkowych. Przewoźnik, bez zaskoczenia, wybrał jedyną ofertę –
złożoną przez PESĘ, która zaoferowała spółce dobrze znane już w Gorzowie tramwaje Twist. Oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów. Przypomnijmy, że MZK użytkuje już 14 takich tramwajów, kupionych kilka lat temu.
Przetarg dotyczy dostawy 7 (podstawa zamówienia) lub nawet 16 nowych tramwajów dwukierunkowych po realizacji prawa opcji. PESA wyceniła dostawę podstawy zamówienia na 129,828 mln złotych brutto (spośród 7 tramwajów dwa mają być też gotowe do pełnienia funkcji wozów nauki jazdy). Całość – podstawa plus opcja – ma kosztować niecałe 291 mln złotych brutto.
Teraz wybór oferty musi się uprawomocnić, po czym MZK będzie mógł zawrzeć właściwą umowę na tramwaje.
Pierwotnie do Gorzowa miało trafić co najmniej
10 tramwajów oraz 6 kolejnych w ramach opcji. Koszty zakupu nowych tramwajów sprawiły jednak, że przewoźnik
może sobie pozwolić na nabycie mniejszej liczby wagonów. Nowe tramwaje mają zastąpić stare,
wysokopodłogowe Helmuty – MZK wciąż posiada i użytkuje 8 takich wagonów.
Zakupy nowych tramwajów to część projektu unijnego realizowanego przez Gorzów Wielkopolski. Poza ich zakupem w mieście ma powstać także zupełnie
nowy kawałek sieci tramwajowej, a kolejna część sieci ma przejść przebudowę.