Goleniów ogłosił już drugi przetarg na realizację dworca autobusowo-kolejowego w formule projektuj i buduj. Zakres prac przewiduje także przebudowę peronów oraz budowę przejścia pod torami. Prace mają potrwać do końca 2020 r.
Przedmiotem przetargu jest projekt i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo-autobusowym w Goleniowie. Zakres inwestycji zakłada m.in. budowę nowego budynku oraz przejścia pod torami. Wartość zamówienia szacowana jest na 35,4 mln zł netto.
W ramach prac przewidziano rozbiórkę istniejących obiektów – budynku dworca, budynku mieszkalnego, pawilonu gastronomicznego, kładki dla pieszych nad linią kolejową, rozbiórkę nieczynnego odcinka toru kolejowego. Następnie powstanie nowy budynek dworca kolejowo-autobusowego wraz z siedzibą Straży Miejskiej. Jeden z budynków gospodarczych zostanie zaadaptowany na budynek garażowo-magazynowy. Na stacji przewidziano budowę przejścia pod torami, renowację dwóch peronów wraz z budową zadaszenia.
Termin składania ofert mija 29 października. O wyborze decydują cena (60%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia (40%). Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana do końca 2019 r. (wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń). Prace budowlane mają zostać zrealizowane do końca 2020 r.
Historia przygotowań do realizacji węzła jest już długa. Pierwotnie konkurs na koncepcję
wygrała austriacka pracownia Riegler Riewe. Miasto zerwało jednak z nią negocjacje w związku z rozbieżnościami związanymi z zakresem inwestycji, kosztami oraz harmonogramem. Nowa koncepcję przygotowało Studio.AG – Szykuć & Architekci ze Szczecina. W lutym tego roku ogłoszono przetarg na prace, ale nie przyniósł on rozstrzygnięcia.