Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-09-05 10:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów
Fot. Czajek9611, CC BY-SA 4.0
W MPK Gniezno otwarto oferty na dostawę 12 niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI. Trudno wskazać zwycięzcę, bo oferty dwóch producentów – MANa i Solarisa – różnią się minimalnie, zresztą cena będzie decydowała o wyborze oferty tylko w połowie. Bardzo prawdopodobne, że o wygranej zdecyduje… czystość spalin.

Minimalnie korzystniejszą finansowo ofertę złożył MAN, który za 12 swoich 10,5–metrowych autobusów zażądał 11 778 480 zł brutto. Solaris za swoje pojazdy chciałby zarobić 11 808 000 zł brutto. W przeliczeniu na punkty daje to więc MANowi przewagę liczoną w ułamkach procenta. Warto jednak zauważyć, że obie oferty – choć i w tym przypadku minimalnie – nie mieszczą się w założeniach zamawiającego, który na autobusy chciał wydać maksymalnie 11 660 400 zł brutto.

W rozpisanym w czerwcu przetargu na fabrycznie nowe, niskopodłogowe, trzydrzwiowe autobusy MIDI, mieszczące 90 pasażerów (20 na miejscach siedzących), cena stanowi tylko 50 proc. wagi oceny ofert. Obaj producenci zaproponowali takie same warunki i terminy płatności, a także takie same terminy gwarancji, która stanowi kryterium oceny ofert o wadze 5 proc. (37 miesięcy na cały autobus, 84 miesiące na powłoki lakiernicze, 144 miesiące na korozję poszyć zewnętrznych i szkieletu nadwozia i podwozia).

W związku z tym o zwycięstwie zdecydują parametry techniczne autobusów (35 proc.) i kwestie ekologiczne (10 proc.). Ale ponieważ kryteria techniczne są tylko trzy – rodzaj zawieszenia konstrukcji przedniej, wytrzymałość konstrukcji nośnej potwierdzona homologacją, szerokość drzwi – i to takie, które obaj producenci powinni spełnić bez problemu, może się okazać, że wygra po prostu ten, który jest bardziej przyjazny dla środowiska. W tym kryterium będą porównywane emisja dwutlenku węgla, a także emisja gazów i cząstek wchodzących w skład smogu.

Autobusy mają zostać dostarczone do Gniezna w przyszłym roku w trzech partiach po cztery autobusy. Ponieważ rozstrzygnięcie przetargu nieco się przesunęło, termin pierwszej dostawy również przesunięto, z lutego na koniec kwietnia. Dwie pozostałe, zgodnie z pierwotnym planem, mają się zakończyć z ostatnim dniem maja i ostatnim dniem września.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
(Nie)ruchomy chodnik na dworcu w Katowicach

Mobilność

(Nie)ruchomy chodnik na dworcu w Katowicach

Jakub Madrjas 05 września 2017

MPK Gniezno z planem zakupienia 12 małych autobusów

Komunikacja

MPK Gniezno z planem zakupienia 12 małych autobusów

Martyn Janduła 09 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS