Partnerzy serwisu:
Mobilność

GMV to nie tylko informacja pasażerska, ale też Galileo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-01-10 07:55
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-15 02:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
GMV to nie tylko informacja pasażerska, ale też Galileo
fot. Spotting973, lic. CC A-SA 2.0 GenericKosmodrom w Gujanie Francuskiej
18 listopada 2016 roku satelity 15, 16, 17 i 18 systemu Galileo zostały wyniesione na orbitę z portu kosmicznego w Gujanie Francuskiej na pokładzie rakiety Ariane 5. Dzięki temu, europejski system nawigacji satelitarnej Galileo (rozwijana przez UE alternatywa dla GPS) liczy już osiemnaście satelitów, co stanowi ponad połowę zaplanowanej konstelacji.

System Galileo to unijny globalny system nawigacji satelitarnej, jego zadaniem jest dostarczanie sygnałów radiowych w celu ustalenia pozycji, nawigacji i pomiaru czasu.

GMV, znany z systemów informacji pasażerskiej w systemach komunikacji w polskich miastach, aktywnie uczestniczy w realizacji wielu istotnych elementów programu, to jeden z najważniejszych globalnych aktorów w obszarze GNSS. GMV od dawna pracuje nad aplikacjami użytkownika wykorzystującymi konstruowaną w ramach programu infrastrukturę. Owocem tych prac są liczne produkty GNSS. Opracowano je początkowo dla systemów tradycyjnych (GPS i GLONASS – czyli system rosyjski).

Bez wątpienia najlepszym przykładem zaangażowania może być opracowany przez GMV odbiornik GNSS srx-10, który został zaktualizowany w ramach programu Galileo. Odbiornik początkowo był opracowany jako procesor sygnałów GPS i GLONASS. Obejmował on procesy od rejestracji próbek cyfrowych po końcowe pozycjonowanie, poprzez wszystkie etapy pośrednie: pozyskiwanie i monitorowanie danych (w oparciu o korelacje oprogramowania), generowanie danych czy dekodowanie informacji.

Odbiornik Srx-10 opracowano w oparciu o trzy główne zasady. Po pierwsze, skuteczność obliczeniowa, która pozwala na zastosowanie procesorów klasy niskiej, o mocy znacznie mniejszej niż komputer. Po drugie, odporność osiągnięta przez poddanie odbiornika próbom w ekstremalnie trudnych warunkach. Po trzecie modułowość i skalowalność, która jest niezbędna do przejścia do innych systemów GNSS przy jednoczesnym wykorzystaniu zgromadzonych wcześniej danych. Srx-10 okazał się mocnym i elastycznym produktem, dzięki czemu mógł być poddawany aktualizacjom niezbędnym do wykorzystania go w programie Galileo.

Autonomiczne pozycjonowanie w systemie Galileo jest możliwe pod warunkiem, że do odbiornika docierają sygnały z co najmniej czterech satelitów, co nie sprawia kłopotów, gdy satelitów w systemie jest już 18.

15 grudnia br. Komisja Europejska,która jest właścicielem systemu, oficjalnie uruchomiła pierwsze usługi Galileo. To pierwszy krok w kierunku zapewnienia pełnej zdolności operacyjnej systemu w roku 2020. Do tego czasu w przestrzeń kosmiczną będą wynoszone nowe satelity, docelowo ma ich być 30.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

Komunikacja

GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

jd/inf. pras. 19 października 2016

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

Mobilność

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

jd/inf. pras. 05 października 2016

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy

Mobilność

Zobacz również:

GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

Komunikacja

GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

jd/inf. pras. 19 października 2016

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

Mobilność

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

jd/inf. pras. 05 października 2016

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy

Mobilność

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5