Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gmina Zgierz. Ponad 140 tys. zł ze sprzedaży sieci trakcyjnej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-08-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gmina Zgierz. Ponad 140 tys. zł ze sprzedaży sieci trakcyjnej
Tramwaj linii 46Fot. Kasper Fiszer
Gmina Zgierz zdemontowała przewód trakcyjny na całym odcinku nieczynnej linii 46 znajdującym się w jej granicach. W ten sposób uzyskano konkretny przychód budżetowy, co zmniejsza jednak szanse na wznowienie zawieszonej w lutym tego roku komunikacji. Oficjalne prace były poprzedzone kradzieżami, z których ostatnia miała miejsce na terenie miejscowości Słowik.

Postępuje degradacja infrastruktury tramwajowej na nieczynnej linii podmiejskiej Łódź – Zgierz – Ozorków. Największe zmiany nastąpiły na terenie gminy wiejskiej Zgierz, na której terenie leży odcinek pomiędzy miastem Zgierz a Ozorkowem. Obecnie nie ma tam już sieci trakcyjnej, która najpierw była rozkradana, a potem została zdemontowana przez sam lokalny samorząd.

Coraz większy problem kradzieży elementów sieci trakcyjnej

– Gmina Zgierz potwierdza informację o kradzieży przewodów trakcji tramwajowej w miejscowości Słowik – powiedział nam Maciej Wrzesiński z Referatu Infrastruktury Technicznej Urzędu Gminy Zgierz. Przypomnijmy, że kradzieże elementów infrastruktury tramwajowej są w ostatnim okresie bardzo dużym problemem w skali całej sieci podmiejskiej – także na liniach czynnych. W związku z nielegalnym demontażem przewodu jezdnego przez kilka dni nie kursowała linia 43B do Lutomierska.

Po kolejnym incydencie lokalny samorząd przeprowadził częściową rozbiórkę nieużywanej od lutego tego roku sieci trakcyjnej. Motywuje to jednak nie kradzieżami, a nieprzydatnością urządzeń. – Decyzja o demontażu przewodów w granicach administracyjnych gminy zapadła w związku z tym, że przewody trakcji tramwajowej na całej trasie Łódź – Ozorków nie spełniały warunków technicznych niezbędnych do ich prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji – stwierdził nasz rozmówca.

Na rozmowy samorządów potrzeba jeszcze czasu

Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Referat Infrastruktury Technicznej samorząd odniósł w ten sposób wymierną korzyść finansową. – W wyniku sprzedaży surowców wtórnych pochodzących z demontażu przewodów trakcji tramwajowej gmina Zgierz uzyskała ponad 144 tys. zł – wskazuje Maciej Wrzesiński. Nie jest przy tym jasne, czy działania te nie przyczyniłyby się do wzrostu kosztów wznowienia komunikacji tramwajowej, jeśli odbyłoby się ono nie po pełnej modernizacji infrastruktury, a po przeprowadzeniu jedynie najbardziej pilnych prac.

Obecnie jednak otwarcie ruchu wydaje się stosunkowo mało realne. – Cały czas trwają starania samorządów będących sygnatariuszami porozumienia międzygminnego w zakresie wspólnej realizacji międzygminnej komunikacji tramwajowej mające na celu przywrócenie kursowania tramwajów – zapewnia nas przedstawiciel gminy Zgierz. – Ze względu na bardzo duże koszty modernizacji linii tramwajowej działania te wymagają czasu – dodaje jednak i zapewnia, że w chwili wypracowania konkretnych rozwiązań gmina poinformuje wszystkich zainteresowanych.



VII Kongres Kolejowy


Już od siedmiu lat przewoźnicy, organizatorzy transportu zbiorowego, politycy, producenci rozwiązań, a także naukowcy i eksperci spotykają się na Kongresie Transportu Publicznego, który organizowany jest przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR i portal TransportPubliczny.pl. W tym roku spotykamy się w Warszawie w dniach 11-12 października w znanych naszym stałym uczestnikom wnętrzach Centrum Nauki Kopernik.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongrestransportupublicznego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: Decyzja ws. tramwaju 45 w październiku

Komunikacja

Zgierz: Decyzja ws. tramwaju 45 w październiku

Kasper Fiszer 09 sierpnia 2018

Ozorków: Problemy z komunikacją zastępczą za tramwaj

Komunikacja

Ozorków: Problemy z komunikacją zastępczą za tramwaj

Kasper Fiszer 09 lipca 2018

Łódź: Więcej autobusów bez biletomatów

Komunikacja

Łódź: Więcej autobusów bez biletomatów

Kasper Fiszer 05 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS