Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gmina Zgierz: Czy likwidacja sieci trakcyjnej była przestępstwem?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-09-17 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gmina Zgierz: Czy likwidacja sieci trakcyjnej była przestępstwem?
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46
Lokalne stowarzyszenie społeczników twierdzi, że wójt gminy Zgierz popełniła przestępstwo, zlecając nieprofesjonalną rozbiórkę sieci trakcyjnej nieczynnej linii tramwajowej 46. Do Ozorkowa już od siedmiu miesięcy kursują autobusy zastępcze, a samorządy nie wypracowały sposobu wyjścia z obecnej sytuacji.

Jak informowaliśmy już na naszych łamach, gmina wiejska Zgierz zdemontowała sieć trakcyjną nieczynnej tramwajowej linii 46 Łódź – Zgierz – Ozorków na swoim terenie. Poprzedziły to kradzieże elementów infrastruktury, a samorząd tłumaczył, że dzięki jego działaniom pieniądze ze sprzedaży złomu nie trafią w ręce złodziei. Argumentował też, że przewód jezdny był już wyeksploatowany i nawet w wypadku możliwości wznowienia komunikacji tramwajowej należałoby go wymienić.

Czy niektóre elementy sieci nadawały się do ponownego wykorzystania?

Ze stanowiskiem gminy nie zgadzają się społecznicy skupieni w Stowarzyszeniu na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Jak poinformował nas przedstawiciel organizacji Adam Rembak, do prokuratury trafiło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez wójta gminy Zgierz (Barbarę Kaczmarek). – Zawiadomienie zostało złożone 11 września – powiedział Adam Rembak, który jest również sygnotariuszem dokumentu.

W piśmie wskazuje on, że demontaż 7,5 km trakcji tramwajowej może wypełniać jego zdaniem znamiona czynu zabronionego opisanego w art. 231 § 1 Kodeksu karnego („Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”). Adam Rembak argumentuje, że likwidacji sieci dokonano bez wcześniejszych ekspertyz dotyczących jej stanu i możliwości powtórnego wykorzystania, a sposób, w jaki przeprowadzono demontaż, uniemożliwił jej ponowne użycie.

Problemem ma być brak profesjonalizmu ekipy rozbiórkowej

– Części sieci trakcyjnej zostały pocięte na krótkie odcinki, a tym samym czynności demontażu podjęto bez należytej wiedzy technicznej gwarantującej prawidłowe zdemontowanie i zabezpieczenie zdjętej części sieci trakcyjnej oraz pozostałych elementów – czytamy w zawiadomieniu Adama Rembaka. Autor dokumentu wskazuje także, że poza elementami podlegającymi zużyciu zdemontowano także te, które mu nie podlegają (liny nośne), które także pocięto na krótkie kawałki. Sugeruje on również, że elementy sieci, które nie zostały zdemontowane, pozostały niezabezpieczone w sposób należyty, co może powodować niebezpieczeństwo.

Przypomnijmy, że podmiejskie tramwaje nie docierają do Ozorkowa już od siedmiu miesięcy. Jak informował nas w zeszłym tygodniu Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, obecnie samorządy ograniczają się do korespondencji w sprawie ewentualnego wznowienia kursów. Do tego konieczny jest jednak remont trasy, na który gmin na razie nie stać.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: W sprawie tramwaju 46 trwa jedynie korespondencja

Komunikacja

Łódź: W sprawie tramwaju 46 trwa jedynie korespondencja

Kasper Fiszer 12 września 2018

Ozorków: Sieci trakcyjnej tramwaju nie ma także nad Bzurą

Komunikacja

Ozorków: Sieci trakcyjnej tramwaju nie ma także nad Bzurą

Kasper Fiszer 20 sierpnia 2018

Gmina Zgierz. Ponad 140 tys. zł ze sprzedaży sieci trakcyjnej

Komunikacja

Gmina Zgierz. Ponad 140 tys. zł ze sprzedaży sieci trakcyjnej

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5