Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach rozpisało przetarg na zakup 10 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. O zamówienie ubiegają się Solaris i Volvo.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dziesięciu fabrycznie nowych elektrobusów, w tym siedmiu pojazdów dwuosiowych o długości 11,8-12,2 m oraz trzech autobusów trzyosiowych przegubowych o długości 17,5-18,75 m. W zakresie infrastruktury zamawiający wymaga dostawy i montażu fabrycznie nowych stacji ładowania zajezdniowego, nowej mobilnej elektrycznej ładowarki o mocy min. 40 kW, a także trzech kompletnych stacji szybkiego ładowania zintegrowanych na mieście. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Solaris oferuje dostawy za 37,134 mln zł, natomiast Volvo Bus – za 36,431 mln zł brutto. Obie oferty przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 32,341 mln zł brutto.
Solaris zaoferował pojazdy Urbino 12 electric (23,189 mln zł brutto), Urbino 18 electric (11,525 mln zł brutto) oraz ładowarki Ekonergetyki. Volvo proponuje autobusy B4SC 7900e (21,537 mln zł brutto) i BASC 7900eA (11,579 mln zł brutto) oraz infrastrukturę do ładowania firmy Medcom. Obie firmy zaproponowały 15 lat gwarancji na nadwozie i szkielet kratownicy, 60 miesięcy na powłokę lakierniczą oraz 120 miesięcy na infrastrukturę systemu ładowania autobusów. Solaris proponuje 61 miesięcy gwarancji całopojazdowej na wszystkie zespoły, układy i elementy pojazdu, a Volvo – 60 miesięcy. Z kolei Volvo proponuje 180 miesięcy gwarancji na magazyn energii, podczas gdy Solaris jedynie 121 miesięcy. Ponadto Volvo zaoferowało wydłużony, 10-letni okres gwarancji na klimatyzację. Obie firmy oferują te z wydłużony 12-letni okres gwarancji na system detekcji i gaszenia pożaru.
Jeśli Gliwice zdecydują się na zwiększenie budżetu, to o wyborze zdecydują cena (55%), ocena techniczna (15%), ekologia (5%), warunki gwarancji i serwisu (20%), ceny wybranych części zamiennych (5%). Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.