AMT Genoa porozumiała się z Irizarem w sprawie dostaw 14 autobusów elektrycznych o długości 10,8 metra. Pojazdy trafią do Włoch do sierpnia tego roku.
14 elektrycznych autobusów będzie mogło przewieźć 81 pasażerów, z czego dla 20 przewidziano miejsca siedzące. Autobusy będą niskopodłogowe. Przewidziano w nich troje drzwi i miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy.
Co istotne AMT Genoa zaplanowało dla floty ładowanie nocne, na zajezdni, stąd wymagało pojemnych baterii. Każdy z autobusów będzie mógł zmagazynować aż 350 kWh energii, co pozwoli mu na przejechanie na jednym ładowaniu 220 km każdego dnia.
Irizar to producent z Kraju Basków (podobnie jak właściciel Solarisa – koncern CAF) znany przede wszystkim z autokarów. Ostanio jednak coraz chętniej uczestniczący w przetargach na autobusy elektryczne. – Dzięki temu zamówieniu jesteśmy obecni już w 8 krajach – zaznacza dyrektor zarządzający firmy Hector Olabegogeaskoetxea.
W ostatnich miesiącach Baskowie mogą się zresztą pochwalić ciekawymi dostawami, przy okazji których podkreślają ekologiczny wymiar ich produktów. W maju ubiegłego roku
podpisali umowę w szwajcarskiej Szafuzie, gdzie flota 15 autobusów będzie zasilana prądem z elektrowni wodnej na Renie. Z kolei w tym roku
w Maladze eksperymentalnie pasażerów ma zacząć wozić autonomiczny autobus, który będzie kursował w ruchu miejskim.