Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdynia z kolejnymi super-trolejbusami. Pojadą do dzielnic północnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
14-07-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKT Gdynia / UM Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

Łączą zalety elektrobusów i pewność tradycyjnych trolejbusów. Jest ich sześć i spowodują, że do północnych dzielnic Gdyni dotrze zeroemisyjna komunikacja publiczna. Nowe super-trolejbusy marki Solaris już trafiły do gdyńskiego taboru. To kolejna miejska inwestycja w transport zbiorowy, tym razem dofinansowana ze środków programu Gepard.

13 lipca 2020 r. dzięki programowi Gepard, finansowanemu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tabor PKT wzbogacił się o sześć 12- metrowych pojazdów Solaris Trollino 12 Electric, które łączą w sobie zarówno rozwiązania charakterystyczne dla autobusów elektrycznych, jak i trolejbusów.

– Od dawna jesteśmy bardzo dumni z naszych trolejbusów, które potrafią się ładować po drodze i są bardzo ekologiczne, a teraz to jeszcze piętro wyżej – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. - To pojazdy, które mają podwójną homologację, zarówno jako trolejbusy, jak i jako elektrobusy oraz mogą być ładowane w dwóch trybach. Zarówno wtedy, kiedy poruszają się i korzystają z sieci, jak i w czasie postoju, kiedy mogą korzystać ze specjalnego gniazdka. Wkrótce wyruszą na gdyńskie trasy, najpierw różne, przede wszystkim wspomagając nasz projekt KLIMATycznego Centrum, a po wakacjach zaczną już kursować do dzielnic dotąd nieobsługiwanych przez tego typu transport – zapowiada wiceprezydent Gdyni.

Jak wyjaśnia PKT, znaczna część koncepcji w pojeździe jest typowa dla Solarisa Urbino electric, ale styk elementów ładowania pojazdu z infrastrukturą trolejbusową jest charakterystyczny dla modeli z serii Trollino. Pojazdy są wyposażone w litowo-jonowe baterie trakcyjne o pojemności 87 kWh. Są one ładowana za pośrednictwem typowego dla trolejbusów pantografu dwupolowego, w tzw. systemie In-Motion-Charging (IMC), czyli w trakcie jazdy trolejbusu podpiętego do sieci trakcyjnej.

Każdy z sześciu nowych pojazdów pomieści do 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. – Są wyposażone w to, co w Gdyni jest już standardem – gniazda USB, informację pasażerską czy system monitoringu. Co je wyróżnia w stosunku do pojazdów dziś użytkowanych, to to, że zasadniczo napędem jest bateria trakcyjna, a pantografy służą do ładowania baterii. Cały napęd odbywa się jak w konwencjonalnym autobusie elektrycznym, czyli z baterii. Gdynia jest w awangardzie europejskiej, jeżeli chodzi o wdrażanie elektromobilności, a pod względem innowacyjności i rozwiązań technicznych jesteśmy liderem w Europie – zaznacza Tomasz Labuda, zastępca prezesa PKT w Gdyni. Miasto podkreśla też bardzo dobrze wyciszenie wnętrza.

Lada moment w elektrycznych supertrolejbusach usiądą pierwsi pasażerowie różnych gdyńskich linii. Po wakacjach nowe Trollino 12 Electric wyjadą już na linię 32, łączącą Pogórze Dolne ze Śródmieściem i Węzłem Franciszki Cegielskiej. Wybrane kursy obejmą ul. Złotą i będzie ich więcej niż do tej pory. Linia 32 zastąpi istniejącą obecnie, nieco krótszą linię autobusową 170, wprowadzając na gdyńskie Pogórze zeroemisyjny transport bez spalin i hałasu. Już wcześniej zainwestowano w infrastrukturę, która pozwoli nowym pojazdom dojechać na północ Gdyni. Sieć trakcyjna dla trolejbusów wydłużyła się na ulicy Janka Wiśniewskiego, w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia ‘70.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Witold Urbanowicz 16 listopada 2022

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2020

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Prawo & Finanse

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Jakub Dybalski 16 października 2018

Gdynia kupuje dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 21 maja 2015

Zobacz również:

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Witold Urbanowicz 16 listopada 2022

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2020

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Prawo & Finanse

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Jakub Dybalski 16 października 2018

Gdynia kupuje dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 21 maja 2015

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5