Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdynia wydłuży sieć trolejbusową o ok. 150 metrów. Dzięki temu trolejbusy obsłużą Obłuże

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Gdynia, inf. własna

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdynia wydłuży sieć trolejbusową o ok. 150 metrów. Dzięki temu trolejbusy obsłużą Obłuże
fot. MJ
Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. W październiku PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.

Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment sieci trakcyjnej w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70’.

W ramach prac zaplanowano m.in. demontaż części starych słupów trakcyjnych i oświetleniowych i budowę kilkunastu nowych w innych lokalizacjach – dzięki temu powstanie też nowy odcinek sieci trakcyjnej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego do istniejących przystanków Węzeł Ofiar Grudnia ‘70 w kierunku Estakady. W sumie sieć trakcyjna zostanie wydłużona o ok. 150 m – to niewiele, ale dzięki temu trolejbusy jadące na zasilaniu bateryjnym w kierunku Obłuża na dłuższym odcinku będą mogły korzystać z zasilania z sieci trakcyjnej. Przewoźnik stoi bowiem na stanowisku, że podłączanie do sieci i odłączanie od niej powinno być wykonywane na przystanku. W obecnej sytuacji ta operacja musiałaby więc być wykonywana kilometr wcześniej – w rejonie pl. Konstytucji.

Docelowo przez pojazdy napędzane energią elektryczną ma być obsługiwana już istniejąca linia 170, która obecnie łączy Śródmieście z Pogórzem. – Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem potencjalnych pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Przebudowa jest związana z realizacją większego projektu, w ramach którego Gdynia zakupiła sześć supertrolejbusów (trolejbusów o dużym zasięgu baterii). Solaris powinien je dostarczyć do połowy maja 2020 r.

Warto przypomnieć, że już kiedyś gdyńskie trolejbusy docierały do mieszkańców północnych dzielnic – dwie linie kursowały do Oksywia Górnego i Dolnego okrężną trasą przez ul. Arciszewskich. Funkcjonowanie obu linii zawieszono w 1973 roku, gdy wraz z rozwojem terenów portowych zmieniono przebieg ulicy Janka Wiśniewskiego. W niektórych miejscach zachowały się jeszcze stare słupy trolejbusowe.

Niektóre materiały rozbiórkowe – np. słupy trakcyjne, wysięgniki, konstrukcje linkowe i osprzęt sieciowy – trafią bezpośrednio do PKT, które przechowa je w celu ich ponownego wykorzystania w przyszłości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5