Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdynia wydłuży sieć trolejbusową o ok. 150 metrów. Dzięki temu trolejbusy obsłużą Obłuże

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Gdynia, inf. własna

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdynia wydłuży sieć trolejbusową o ok. 150 metrów. Dzięki temu trolejbusy obsłużą Obłuże
fot. MJ
Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. W październiku PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.

Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment sieci trakcyjnej w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70’.

W ramach prac zaplanowano m.in. demontaż części starych słupów trakcyjnych i oświetleniowych i budowę kilkunastu nowych w innych lokalizacjach – dzięki temu powstanie też nowy odcinek sieci trakcyjnej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego do istniejących przystanków Węzeł Ofiar Grudnia ‘70 w kierunku Estakady. W sumie sieć trakcyjna zostanie wydłużona o ok. 150 m – to niewiele, ale dzięki temu trolejbusy jadące na zasilaniu bateryjnym w kierunku Obłuża na dłuższym odcinku będą mogły korzystać z zasilania z sieci trakcyjnej. Przewoźnik stoi bowiem na stanowisku, że podłączanie do sieci i odłączanie od niej powinno być wykonywane na przystanku. W obecnej sytuacji ta operacja musiałaby więc być wykonywana kilometr wcześniej – w rejonie pl. Konstytucji.

Docelowo przez pojazdy napędzane energią elektryczną ma być obsługiwana już istniejąca linia 170, która obecnie łączy Śródmieście z Pogórzem. – Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem potencjalnych pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Przebudowa jest związana z realizacją większego projektu, w ramach którego Gdynia zakupiła sześć supertrolejbusów (trolejbusów o dużym zasięgu baterii). Solaris powinien je dostarczyć do połowy maja 2020 r.

Warto przypomnieć, że już kiedyś gdyńskie trolejbusy docierały do mieszkańców północnych dzielnic – dwie linie kursowały do Oksywia Górnego i Dolnego okrężną trasą przez ul. Arciszewskich. Funkcjonowanie obu linii zawieszono w 1973 roku, gdy wraz z rozwojem terenów portowych zmieniono przebieg ulicy Janka Wiśniewskiego. W niektórych miejscach zachowały się jeszcze stare słupy trolejbusowe.

Niektóre materiały rozbiórkowe – np. słupy trakcyjne, wysięgniki, konstrukcje linkowe i osprzęt sieciowy – trafią bezpośrednio do PKT, które przechowa je w celu ich ponownego wykorzystania w przyszłości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij