Partnerzy serwisu:
Mobilność

Gdynia: Solaris rozpoczyna testy 24-metrowego trolejbusu. Będzie jeździć z „pilotem"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Gdynia: Solaris rozpoczyna testy 24-metrowego trolejbusu. Będzie jeździć z „pilotem"
fot. Michał Podgórniak / PKT Gdynia
Solaris rozpoczyna w Gdyni testy swojego pierwszego, dwuprzegubowego pojazdu, których celem jest uzyskanie dopuszczenia do jazdy z pasażerami. 24-metrowy trolejbus jest traktowany jako pojazd ponadgabarytowy, a każdy przejazd będzie zabezpieczony za pomocą pilota.

Jak pisaliśmy, przed weekendem do Gdyni dotarł dwuprzegubowy, 24-metrowy trolejbus Solarisa. W okresie sześciu najbliższych tygodni będzie przechodzić jazdy próbne. Jak informuje producent, prototypowy pojazd ma być bazą dla przyszłej seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów.

Napęd w najnowszym produkcie Solarisa stanowią dwa silniki trakcyjne, które napędzają dwie osie napędowe. Zainstalowane w pojeździe baterie będą ładowane w trakcie jazdy pod siecią trolejbusową, przy wykorzystaniu – tradycyjnego dla trolejbusów – pantografu dwupolowego. Energia zgromadzona w bateriach pozwoli na przejazdy na odcinkach poza siecią trakcyjną. Jak informuje producent, czwarta oś pojazdu jest skrętna dla ułatwienia manewrów w ruchu miejskim. Trolejbus, wyposażony w pięć par drzwi, posiada również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Podczas jazd próbnych w Gdyni będą dopracowywane algorytmy sterowania m.in. czwartą osią, przegubami i systemem EBS. Sześciotygodniowe testy w nadmorskim mieście zostaną również wykorzystane do przeprowadzenia badań pojazdu przez jednostki certyfikujące w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu z pasażerami i homologacji. – Normalnie takie testy odbywają się na zamkniętym torze, ale tutaj mamy do czynienia z trolejbusem, a trolejbusy często homologujemy właśnie w Gdyni – mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik producenta, firmy Solaris.

Polskie przepisy dopuszczają eksploatację autobusów i trolejbusów o maksymalnej długości 18,75 m. – Zgodnie z przepisami 24-metrowy pojazd nie może zostać dopuszczony do ruchu. Musieliśmy wystąpić o zgodę do GDDKiA na przejazd dla określonej kategorii dróg i typu pojazdu, jesteśmy też w kontakcie z zarządem dróg w Gdyni. Konieczne było spełnienie szeregu warunków dla pojazdu ponadgabarytowego. Przejazd będzie zabezpieczony przez tzw. pilota – mówi Mateusz Figaszewski. Pilot, poruszający się oddzielnym samochodem, odpowiada za bezpieczeństwo ruchu i ma uprawnienia do kierowania ruchem w niezbędnym zakresie do odbycia przejazdu.

Wcześniej pojawiła się informacja, że dwuprzegubowy trolejbus jest przeznaczony dla Salzburga. Producent jednak tego nie potwierdza. – Pojazd nie jest przeznaczony dla konkretnego klienta. To faza testowa pierwszego, przedseryjnego pojazdu dwuprzegubowego. Nie zbieramy teraz zamówień. Teraz pojazd będzie jeździł w Polsce, a następnie u potencjalnie zainteresowanych przewoźników – wskazuje przedstawiciel Solarisa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Komunikacja

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Redakcja/inf. pras./inf. własna 12 września 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Komunikacja

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Redakcja/inf. pras./inf. własna 12 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5