Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Mobilność

Gdynia. Miasto ma pierwsze dane z Tristara. Przepustowość rośnie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-08-09 12:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdynia. Miasto ma pierwsze dane z Tristara. Przepustowość rośnie
fot. Leinad, lic. CC BY-SA 3.0Plac Kaszubski w Gdyni
Na ul. Chwaszczyńskiej w Gdyni przepustowość zwiększyła się o 18 proc. od momentu uruchomienia systemu sterowania ruchem Tristar, wskazują tamtejsi urzędnicy. Oni są zadowoleni, ale nie wszyscy z systemu korzystają.

Sebastian Drausal, rzecznik gdyńskiego magistratu, poinformował, cytowany przez Radio Gdańsk, o pierwszych danych jakie miasto zyskało dzięki uruchomionemu jesienią zeszłego roku Tristarowi. To system zarządzania ruchem, nad którym w Trójmiescie pracowano blisko dekadę. Składa się m.in. z ok. 100 kamer i fotoradarów, informacji przystankowej oraz ze znaków o zmiennej treści informujących o utrudnieniach na drodze, wolnych miejscach parkingowych, itp.

– Przez skrzyżowania w ciągu ulicy Morskiej w godzinę może przejechać do 8 proc. pojazdów więcej niż przez wdrożeniem systemu, na Alei Zwycięstwa do 9 proc., a na ul. Chwaszczyńskiej nawet do 18 proc. – tłumaczy Drausal.

Urzędnicy są szczególnie zadowoleni z Tristara, gdy trzeba zarządzać ruchem w niecodziennych sytuacjach, np. w czasie weekendowych wyjazdów i powrotów, czy przy okazji meczów piłkarskich. System przydał się np. na początku lata gdy Arka Gdynia świętowała awans do ekstraklasy. Również podczas remontów zmienia się priorytety ulic i można informować kierowców o utrudnieniach, a urzędnicy mają informację o ilości samochodów, które są w stanie przejechać danym odcinkiem.

Z drugiej strony w ubiegłym miesiącu przedstawiciel PKM Gdynia żalił się na łamach serwisu naszemiasto.pl, że z danych Tristara mieli korzystać wszyscy, ale nie mają ich… przewoźnicy autobusowi. - Dyspozytorzy, czy osoby dbające o dobry transport tak naprawdę nie wiedzą, co się dzieje na trasie, czy są opóźnienia autobusów i tak dalej. W Gdańsku takiego błędu nie popełniono - tam we wszystkich dyspozytorniach jest dostęp do systemu – tłumaczył w rozmowie z serwisem Stanisław Taube.

Gdyński ratusz tłumaczył wtedy, że siedem licencji na zarządzanie dyspozytorskie danymi z systemu trafiło do ZKM Gdynia a jedna do Zarzadu Dróg i Zieleni i formalnie nie ma przeszkód by ZKM przekazał licencje przewoźnikom, lub by ci je wykupili. Taube wskazywał jednak na brak porozumienia między instytucjami.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn weryfikuje i modyfikuje tramwajowe plany. Nowe pomysły

Przestrzeń

Olsztyn weryfikuje i modyfikuje tramwajowe plany. Nowe pomysły

Martyn Janduła 09 sierpnia 2016

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi

Komunikacja

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi

Witold Urbanowicz 06 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5