Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów
Fot. Solaris
Urząd Miasta Gdynia podpisał z firmą Solaris umowę na dostawę 30 trolejbusów o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. W wyniku wygranego przetargu, we flocie PKT zadebiutują przegubowe Trollino 18, a wśród zamówionych pojazdów są także dobrze znane w Gdyni Trollino 12.

Zamówione przez Gdynię Solarisy, oprócz tradycyjnych napędów trolejbusowych, zostaną wyposażone w dodatkowe baterie umożliwiające jazdę poza trakcją. W przypadku 14 sztuk Solarisów Trollino 12 będą to baterie o pojemności 58 kWh, natomiast w 16 przegubowcach zostaną zamontowane baterie o pojemności 87 kWh. Oznacza to, że oba typy pojazdów bez pantografu będą mogły pokonać w trybie bezemisyjnym kilkadziesiąt kilometrów. Dzięki temu gdyńskie trolejbusy będą mogły obsługiwać te rejony miasta, które nie posiadają trakcji trolejbusowej.

Oprócz trolejbusów, w ramach umowy, firma dostarczy miastu także baterie, które pozwolą na modernizację kolejnych 21 pojazdów. Wymiana baterii niklowo-kadmowych na litowo-jonowe, wraz z dostosowaniem aparatury energoelektronicznej, to ogromny przeskok technologiczny i jakościowy, który pozwoli na bezemisyjne przejechanie ok. 15-20 kilometrów poza siecią trakcyjną. Modernizacja trolejbusów rozpocznie się wiosną tego roku, z kolei dostawa pojazdów do Gdyni rozpocznie się we wrześniu tego roku i zakończy wiosną 2019 r.

1/3 pasażerów w trolejbusach

- Trolejbusy w Gdyni stały się już rozpoznawalnym znakiem jakości w dziedzinie ekologicznego transportu. Po realizacji tego zamówienia będziemy mogli zastąpić na niektórych liniach autobusy właśnie trolejbusami. Dzięki bateriom będą one w stanie jeździć także po trasach pozbawionych sieci trakcyjnej. Nowe trolejbusy będą wyposażone w klimatyzację, będą dostępne dla osób z dysfunkcjami ruchu, a dzięki dużym i wyraźnym wyświetlaczom i wewnętrznym kamerom, zwiększy się bezpieczeństwo pasażerów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

– Natomiast nowe przegubowce, których do tej pory nie widzieliśmy na gdyńskich ulicach, zabiorą prawie dwukrotnie więcej osób niż pojazd standardowy, przy porównywalnym koszcie eksploatacji. Dzięki nowym pojazdom elektrycznym, ponad 1/3 pasażerów, korzystających z transportu publicznego w Gdyni, będzie przewożona trolejbusami – dodaje.

Gdynia była nabywcą pierwszego trolejbusu wyprodukowanego przez firmę Solaris w 2000 roku. Tam trafił też 1001. trolejbus wyprodukowany w Bolechowie pod Poznaniem.

Miasto nagradzane

- Bliska współpraca naszej firmy z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni trwa nieprzerwanie od kilkunastu lat. Dzięki wysokim wymaganiom technicznym stawianym przez zamawiającego możemy nieustannie rozwijać nasze produkty, a Solaris stał się europejskim liderem w produkcji nowoczesnych trolejbusów – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Solaris Bus & Coach S.A.

Dzisiaj Gdynia, obok Lublina i Tychów, jest jednym z trzech miast w Polsce, które zachowały i rozwijają komunikację trolejbusową. Za swoje osiągnięcia w tej dziedzinie, Gdynia była wielokrotnie nagradzana w Polsce i zagranicą. Między innymi w 2014 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej zostało laureatem prestiżowej nagrody Regiostars, przyznawanej przez Komisję Europejską za „inwestycje w publiczny transport miejski zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju".

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij