Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-12-13 14:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
fot. Marcin Gromadzki
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Gdynia czeka na elektrobusy Mercedesa. Trwa wyposażanie wnętrz
Już wkrótce do Gdyni trafią nowe elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro. Obecnie trwa montaż dodatkowego wyposażenia pojazdów. W autobusach zostaną zastosowane innowacyjne rozwiązania. To m.in. antywirusowa klimatyzacja czy zeroemisyjne ogrzewanie. W pojazdach nie będzie też agregatów spalinowych.

W kwietniu miasto podpisało umowę na zakup zeroemisyjnych autobusów. Zawarto ją z firmą EvoBus. Zakup 16 fabrycznie nowych, elektrycznych pojazdów marki Mercedes-Benz eCitaro to kolejny krok, jaki zrobiła Gdynia w stronę transportu przyjaznego środowisku. Inwestycja jest realizowana przy znacznym udziale środków europejskich, które pokryją aż 85% kosztów tego projektu.

– Zgodnie z zamówieniem elektrobusy marki Marcedes-Benz, które zasilą gdyński tabor, są już na etapie wykończenia wnętrz. Oznacza to, że już wkrótce mieszkańcy będą mogli podróżować pojazdami o najwyższych standardach, zeroemisyjnymi i wyposażonymi w innowacyjne technologie. W Gdyni konsekwentnie realizujemy politykę zrównoważonego transportu, zachęcając mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej i wybierając przyjazne środowisku rozwiązania. Elektrobusy, o których mowa, wprowadzą nową jakość do gdyńskiej komunikacji miejskiej. Jej pozytywne efekty odczują wszyscy – od kierowców i zarządców po samych pasażerów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Gdyńskie autobusy Mercedes-Benz eCitaro będą pierwszymi w Polsce pojazdami w tym modelu. Na ulice Gdyni powinny wyjechać w drugim kwartale 2022 roku. Ich produkcja znajduje się obecnie na etapie uzbrajania wnętrza. Autobusy prezentują się bardzo ładnie z zewnątrz. Z przodu pod świetlikiem, nad dużą szybą, zwraca uwagę jedna z kamer systemu monitoringu 360 stopni.

Po prawej stronie, za przednim nadkolem, z nadwozia wystają czujniki systemu asystenta martwego pola. To zupełna nowość w autobusach miejskich. Z przodu, pod logo producenta, widoczny jest z kolei radar aktywnego tempomatu. Dzięki niemu zapobiec można najechaniu na pojazd znajdujący się bezpośrednio przed autobusem lub inne obiekty, takie jak słupki czy hydranty.

Proekologiczną innowacją jest system ogrzewania zastosowany w eCitaro. Pojazd posiada zaawanasowane technologicznie ogrzewanie elektryczne, a nie – tak jak to zwykle bywa – służący do tego agregat spalinowy. Dodatkowo wyposażono go w system rekuperacji energii, dzięki czemu może on odzyskiwać energie podczas hamowania i zmniejszania prędkości.

Praktyczną nowinką, istotną zwłaszcza w trudnych czasach pandemii, jest klimatyzacja z aktywnym filtrem neutralizacji wirusów. Nowością jest również lepiej wyizolowana kabina, z szybą aż do sufitu, licznymi schowkami dla kierowcy, automatyczną roletą przeciwsłoneczną i mini-lodówką. Ponadto wejście do kabiny ułatwia skrętny fotel kierowcy.W każdym autobusie znajdą się również: defibrylator AED oraz alkolock. Nie zapomniano także o bramkach systemu automatycznego zliczania pasażerów.

Pod maską elektrobusa będą baterie NMC (litowo-jonowe z elektrodą dodatnią z niklu, manganu i kobaltu w różnych proporcjach, a ujemną – grafitową) o wysokiej gęstości energii i pojemności 192 kWh. Gwarancja na baterie to aż 8 lat.

Gdyńskie elektrobusy będą przystosowane do szybkiego ładowania poprzez rozkładany pantograf umieszczony na dachu oraz do ładowania w zajezdni poprzez dwa złącza plug-in – jedno będzie się znajdować na przednim prawym nadkolu, a drugie na tylnej ścianie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mercedes sprzedaje e-Citaro również poza Niemcami

Prawo & Finanse

Mercedes sprzedaje e-Citaro również poza Niemcami

Jakub Dybalski 30 lipca 2019

Zielona Góra. MZK testuje elektryczne Citaro

Komunikacja

Zielona Góra. MZK testuje elektryczne Citaro

Jakub Dybalski 23 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5