Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdański system FALA. Od sierpnia inne zasady sprzedaży biletów okresowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
gdansk.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdański system FALA. Od sierpnia inne zasady sprzedaży biletów okresowych
fot. M. Szymajda
Od poniedziałku, 4 sierpnia, biletów okresowych Systemu FALA nie będzie można kupić za pośrednictwem komercyjnych aplikacjach mobilnych. Dotyczy to również 24-godzinnych biletów ZTM Gdańsk. Będą dostępne w aplikacji „System FALA”, a także na portalach, w stacjonarnych biurach i automatach, które są firmowane przez samorządowych organizatorów transportu publicznego. To wspólna decyzja Gdańska, Gdyni i Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG).

Chodzi o bilety okresowe: miesięczne, kwartalne, roczne - zarówno gdańskie, gdyńskie, jak i metropolitalne. Dodatkowo zmiana zasad obejmuje bilety 24-godzinne, ale tylko emitowane przez ZTM w Gdańsku. Od 4 sierpnia będzie można je nabyć wyłącznie:

  • w aplikacji mobilnej „System FALA”
  • na portalu systemfala.pl
  • na portalu jestemzgdanska.pl,
  • na portalu zkmgdynia.pl
  • na portalu mzkzg.org
  • w stacjonarnych Biurach i Punktach Obsługi Klienta
  • w automatach biletowych
  • w aplikacji Jestem z Gdańska
Co z innymi biletami?

Choć od 4 sierpnia zmieniają się zasady sprzedaży biletów okresowych, to bez zmian będzie można kupić pozostałe bilety krótkookresowe. Chodzi o:

  • bilety jednorazowe
  • bilety krótkookresowe metropolitalne (75-minutowe, 24-godzinne, 72-godzinne)
Będą nadal dostępne również w komercyjnych aplikacjach mobilnych, ze względu na ich popularność wśród turystów.

Przeniesienie pełnej oferty biletowej do regionalnego Systemu FALA stanowi konsekwentną realizację strategii budowy Platformy Zarządzania Usługami Mobilności (PZUM).

Wiodący system sprzedaży

– To dla nas ważna decyzja. Wpływy z biletów okresowych są istotnym elementem finansowania komunikacji miejskiej. Dzięki zmianie sposobu sprzedaży, co roku w naszych budżetach pozostaną środki, które dotąd pobierane były w formie prowizji przez operatorów aplikacji komercyjnych – mówi Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku.

– System FALA zyskuje coraz większą sprawność operacyjną oraz notuje rosnące wyniki sprzedaży. Od początku był projektowany właśnie jako wiodący system sprzedaży i dystrybucji biletów zarówno w Trójmieście jak i województwie pomorskim – zaznacza Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o. I dodaje:

– Integracja sprzedaży biletów okresowych to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dystrybucji przez spółkę samorządową województwa pomorskiego, wartość dodana wraca do budżetów gmin.

Element szerszych zmian

System FALA stanowi nie tylko narzędzie do sprzedaży biletów. To także nowoczesna platforma, która pozwala lepiej obsługiwać pasażerów, zarządzać taryfami, łączyć różne kanały sprzedaży i analizować dane potrzebne do lepszego planowania komunikacji oraz optymalizacji kosztów transportu publicznego. Jego wdrożenie ujednolica działania transportowe w regionie i wzmacnia rolę transportu zbiorowego jako realnej alternatywy dla transportu indywidualnego.

– Integracja oferty biletowej w ramach FALI to element szerszej transformacji cyfrowej i instytucjonalnej, mającej na celu poprawę dostępności, efektywności i długofalowe zwiększenie mobilności mieszkańców Pomorza – mówi Radomir Matczak.

Bezpieczeństwo i nowi użytkownicy

Transakcje dokonywane przez pasażerów w Systemie FALA są tak samo bezpieczne jak te w bankowości elektronicznej.

Od lutego do maja 2025 roku w Gdańsku prowadzona była akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Ponad 64 tysiące nowych użytkowników założyło wtedy konto w Systemie FALA.

– Od lutego do końca maja prowadziliśmy proces wymiany Kart Miejskich ZTM w Gdańsku na System FALA. Przebiegł on bardzo sprawnie - kilkadziesiąt tysięcy użytkowników przeniosło się do nowego systemu i korzysta z jego pełnej funkcjonalności – informuje Łukasz Kłos, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

FALA zyskuje popularność także w Gdyni

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni współpracuje z InnoBaltiką od początku wdrażania Systemu FALA w Gdyni. Udostępnił bilety w aplikacji „System FALA” oraz w portalu. Z myślą o pasażerach uruchomił również pierwsze punkty stacjonarne sprzedaży biletów ZKM w Gdyni (BOK-i) Systemu FALA.

– System FALA rozszerza swoją obecność także w Gdyni. Otwarte zostały Biura Obsługi Klienta w Gdyni i Rumi. Wkrótce planujemy dalszą integrację z kolejnymi kanałami dystrybucji – zapowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Więcej informacji o systemie na stronie: systemfala.pl.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk. Długie Ogrody i Elbląska przejdą metamorfozę

Przestrzeń

Gdańsk. Długie Ogrody i Elbląska przejdą metamorfozę

Joanna Bieganowska 11 października 2023

Gdańsk wprowadza kolejowo-autobusowo-tramwajową informację pasażerską

Mobilność

Gdańsk bez nowych parkingów kubaturowych

Mobilność

Gdańsk bez nowych parkingów kubaturowych

Redakcja/inf. pras. 24 stycznia 2023

Gdańsk ma nowe zielone torowisko. W Brzeźnie

Komunikacja

Gdańsk ma nowe zielone torowisko. W Brzeźnie

Redakcja/inf. pras. 18 października 2022

Gdańsk. Prom Motława do remontu

Komunikacja

Gdańsk. Prom Motława do remontu

Redakcja/inf. pras. 16 września 2022

Gdańsk. Trwa budowa ostatniego fragmentu Piotrkowskiej

Komunikacja

Gdańsk. Trwa budowa ostatniego fragmentu Piotrkowskiej

Redakcja/inf. pras. 06 września 2022

Zobacz również:

Gdańsk. Długie Ogrody i Elbląska przejdą metamorfozę

Przestrzeń

Gdańsk. Długie Ogrody i Elbląska przejdą metamorfozę

Joanna Bieganowska 11 października 2023

Gdańsk wprowadza kolejowo-autobusowo-tramwajową informację pasażerską

Mobilność

Gdańsk bez nowych parkingów kubaturowych

Mobilność

Gdańsk bez nowych parkingów kubaturowych

Redakcja/inf. pras. 24 stycznia 2023

Gdańsk ma nowe zielone torowisko. W Brzeźnie

Komunikacja

Gdańsk ma nowe zielone torowisko. W Brzeźnie

Redakcja/inf. pras. 18 października 2022

Gdańsk. Prom Motława do remontu

Komunikacja

Gdańsk. Prom Motława do remontu

Redakcja/inf. pras. 16 września 2022

Gdańsk. Trwa budowa ostatniego fragmentu Piotrkowskiej

Komunikacja

Gdańsk. Trwa budowa ostatniego fragmentu Piotrkowskiej

Redakcja/inf. pras. 06 września 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij