Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk zleca utrzymanie tramwajów na zewnątrz. Na razie się to sprawdza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-18 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk zleca utrzymanie tramwajów na zewnątrz. Na razie się to sprawdza
fot. Andrzej Otrębski, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Gdańskie Autobusy i Tramwaje pilotażowo zleciły zewnętrznej firmie świadczenie usługi utrzymania tramwajów w zajezdniach Wrzeszcz i Nowy Port. Spółka jest zadowolona z współpracy – skutkuje ona większą gotowością tramwajów do ruchu.

W zeszłym roku Gdańskie Autobusy i Tramwaje przeprowadziły przetarg na utrzymanie tramwajów na terenie zajezdni Wrzeszcz i Nowy Port. Usługa obejmuje naprawy powypadkowe, naprawy serwisowe oraz utrzymanie 35 szt. tramwajów typu 120NaG i5 szt. tramwajów typu 128NG, a także utrzymanie hydraulicznych układów hamulcowych we wszystkich tramwajach. – Zależy nam, by tramwaje były zawsze sprawne i gotowe do jazdy, dlatego zdecydowaliśmy się na oddanie utrzymania części tramwajów profesjonalnej firmie zewnętrznej. Na razie na próbę, na 3 miesiące. Jeżeli taka formuła się sprawdzi, rozważamy rozpisanie kolejnego przetargu na dłuższy okres – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Umowa, podpisana na początku grudnia z firmą SAATZ, obejmuje pilotażowo okres do początku marca 2019 r. –Wykonawca dysponuje udokumentowanym doświadczeniem i kompetencjami technicznymi w pracach serwisowych przy taborze tramwajowym. Za trzy miesiące pracy w gdańskich zajezdniach, firma otrzyma 894 tys. zł netto, a wszystkie wykonane prace będą podlegały gwarancji – informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.

Zamawiający udostępnia infrastrukturę i pomieszczenia warsztatowe, a także materiały niezbędne do realizacji wszystkich prac. Natomiast wykonawca zapewnia sprzęt i wykwalifikowany personel przez całą dobę. Prace podlegają gwarancji od 12 do 36 miesięcy na każdą wymienioną, regenerowaną lub nową część zamontowaną w tramwaju.

Na razie Gdańsk jest zadowolony z tej formy współpracy. – Przyjęte rozwiązanie sprawdza się dobrze i co najważniejsze ma duży wpływ na większą gotowość pojazdów do ruchu. Umowa zostanie przedłużona na 2 miesiące i w tym czasie podejmiemy decyzję o ew. rozpisaniu kolejnego przetargu – mówi Mongird.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk wydzierżawi  48 autobusów Mercedesa

Komunikacja

Gdańsk wydzierżawi 48 autobusów Mercedesa

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2019

Gdańsk: Pierwsze nowe tramwaje Pesy będą później

Komunikacja

Gdańsk: Pierwsze nowe tramwaje Pesy będą później

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2019

“Dortmundy” jak nowe. Jak wygląda modernizacja gdańskich tramwajów?

Komunikacja

“Dortmundy” jak nowe. Jak wygląda modernizacja gdańskich tramwajów?

Izabela Biała 01 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5