Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na projekt budowy tzw. Drogi Zielonej. O zamówienie ubiega się pięć pracowni. Inwestycja zakłada budowę ok. 2,6 km torowiska tramwajowego między al. Hallera i Chłopską w ciągu Obrońców Wybrzeża i Czarnego Dworu.
Przedmiotem przetargu jest sporządzenie dokumentacji projektowej dla budowy tzw. Drogi Zielonej – Zielonego Bulwaru od al. Hallera do Obrońców Wybrzeża oraz torowiska tramwajowego między al. Hallera i Chłopską w ciągu Obrońców Wybrzeża i Czarnego Dworu. Zadaniem wykonawcy jest też uzyskanie decyzji środowiskowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad późniejszą realizacją. Więcej o zleceniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (6 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm, ale żadna nie zmieściła się w budżecie określonym na 2,817 mln zł brutto. Green Cities Infrastructure z Gdańska proponuje 3,048 mln zł, Transprojekt Gdański – 4,651 mln zł, Higway z Gdańska – 4,736 mln zł, Europrojekt Gdańsk – 4,970 mln zł, Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy – 5,750 mln zł.
Jeśli Gdańsk zwiększy budżet, to o wyborze zdecydują cena (60%) oraz przedłużenie minimalnego okresu rękojmi dla dokumentacji projektowej liczonego od dnia odbioru ostatniej części dokumentacji projektowej (40%). De facto jednak rozstrzygnięcie ograniczy się do ceny, gdyż wszyscy zaproponowali wydłużenie rękojmi o ten sam okres. Na realizację dokumentacji projektowej, wraz z przygotowaniem materiałów niezbędnych do wniosku o wydanie decyzji administracyjnych przeznaczono 20 miesięcy.