Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na budowę I etapu trasy tramwajowej na Nowej Warszawskiej, która docelowo ma połączyć al. Havla i al. Adamowicza. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty, które sporo przekraczają zaplanowany budżet.
I etap, objęty toczącym się postępowaniem, zakłada przebudowę skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką w rejonie przystanku Przemyska, z uwzględnieniem budowy torów tramwajowych z rozjazdami, ale także jezdni i drogi rowerowej. W czwartek (28 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum Tor-Kar-Sson i WPRD Gravel zaproponowało kwotę 37,980 mln zł brutto, natomiast Firma Budowlano-Drogowa MTM – 38,810 mln zł brutto. Obie oferty przewyższają budżet określony na 20 mln zł brutto.
W kolejnym etapie miałaby być dokończona trasa tramwajowa do pętli przy Jabłoniowej / al. Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w drugiej połowie roku. Realizacja inwestycji ma zakończyć się do grudnia 2021 r. Po zakończeniu budowy obu etapów, będzie połączenie tramwajowe od al. Havla do al. Adamowicza.
Wcześniej Gdańsk próbował wybrać wykonawcę dla całej 2-kilometrowej linię
w jednym przetargu. W postępowaniu wpłynęło osiem ofert na kwoty od 62,7 mln zł brutto do 79,3 mln zł brutto. To znacznie powyżej zaplanowanego budżetu, który został określony na kwotę 38 mln zł. Dlatego też zdecydowano się na podział zamówienia na dwie części.