Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzyły oferty w przetargu na świadczenie usługi utrzymania tramwajów w zajezdniach Wrzeszcz i Nowy Port. Wystartowała firma SAATZ, która jest gotowa świadczyć usługi przez dwa lata za ponad 13 mln zł brutto.
Przedmiotem toczącego się przetargu jest utrzymanie tramwajów na terenie zajezdni tramwajowych Wrzeszcz i Nowy Port. Zadaniem wykonawcy będą naprawy powypadkowe, naprawy serwisowe oraz utrzymanie serwisowe 35 szt. tramwajów typu 120NaG i 5 szt. tramwajów typu 128NG, a także obsługa układów hamulcowych we wszystkich tramwajach zamawiającego.
W piątek (10 maja) minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Saatz, która zaoferowała kwotę w wysokości 13,5 mln zł brutto, czyli nieco poniżej zaplanowanego budżetu, określonego na kwotę 13,8 mln zł brutto. W kwocie oferty mieszczą się 9,7 mln zł za naprawy i utrzymanie tramwajów Pesy oraz 3,8 mln zł za obsługę układów hamulcowych we wszystkich tramwajach.
Okres zamówienia określono na 24 miesiące. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia podstawowego do wysokości 50% zamówienia podstawowego.
Gdańsk ogłasza przetarg po udanym
kilkumiesięcznym pilotażu związanym ze zlecaniem utrzymania tramwajów na zewnątrz. Na początku 2018 r. GAiT podpisał umowę z firmą SAATZ na świadczenie usługi do początku marca, a następnie umowa została przedłużona o dwa miesiące. – Przyjęte rozwiązanie sprawdza się dobrze i co najważniejsze ma duży wpływ na większą gotowość pojazdów do ruchu – komentowała Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.