Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gdańsk z jedną ofertą na krótki elektrobus

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-27 16:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk z jedną ofertą na krótki elektrobus
fot. UM Gdańsk
Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzyły oferty w przetargu na zakup trzech niewielkich autobusów elektrycznych o długości maks. 6,5 m. Pojazdy mają obsługiwać ścisłe Śródmieście, a na ich dostawy przewidziano dziewięć miesięcy. O zamówienie ubiega się jeden podmiot.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich typu mini zasilanych energią elektryczną. – Nowe elektryczne pojazdy przeznaczone będą do wznowienia kursowania linii nr 100 i obsługi komunikacyjnej obszarów Starego i Głównego Miasta – informuje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Gdańsk wymaga autobusów o długości 5,8-6,5 m, 2,05-2,2 m szerokości i 2,9 m wysokości. Pojazd ma pomieścić min. 21 pasażerów, z czego 10 na miejscach siedzących. Dopuszczalne układy drzwi to 0-2-0 lub 0-1-2 otwierane na zewnątrz. Przewidziano porty USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz klimatyzację. Pojazd ma być wyposażony w tablice LED i LCD, system zapowiedzi, kasowniki, monitoring i system liczenia pasażerów.

Wymagany jest silnik elektryczny o minimalnej mocy 180 KM. Pojazd ma być wyposażony w baterię akumulatorów trakcyjnych o minimalnej pojemności 85 kWh. Założono ładowanie za pomocą złącza plug-in. Przewidziano system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Wraz z nowymi autobusami dostarczone mają zostać trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej. – Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej. Ich ładowanie odbywało się będzie w godzinach nocnych – wyjaśnia Borawski.

Dzisiaj (27 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma MMI ze Zbyszewa, która zaproponowała 4,867 mln zł brutto, w tym 4,723 mln zł za same autobusy. To więcej, niż zakładał budżet, określony na 2,952 mln zł brutto. Jeśli GAiT dopłaci i rozstrzygnie przetarg, to autobusy przyjadą w ciągu dziewięciu miesięcy od zawarcia umowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5