Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na budowę trasy tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej. Wygrało konsorcjum pod przewodnictwem firmy MTM SA, które złożyło najtańszą ofertę, pokonując czterech konkurentów.
Zakres prac obejmuje budowę ok. 2 km odcinka trasy tramwajowej od węzła Ujeścisko w ciągu al. Adamowicza do al. Havla (w rejonie przystanku Przemyska). Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210 m odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej.
Termin składania ofert minął przed połową grudnia. O zamówienie ubiegało się pięć firm z kwotami od 59,844 mln zł do 65,050 mln zł przy budżecie określonym na ok. 76,5 mln zł. O wyborze decydowały cena (60%) oraz gwarancja (40%). Dzisiaj zamawiający wskazał zwycięzcę – to konsorcjum, składające się z Firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni i Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego Rajbud z Szymbarku, które złożyło najtańszą ofertę.
Dzięki nowej linii tramwajowej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum. Trasa przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. Zakładany harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 roku, co oznacza, że nową linią tramwajową pojedziemy w pierwszym kwartale 2023 roku.