Testowany przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje autobus ma 12 m długości, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa, komfortowy system klimatyzacji. Waży około tonę więcej niż autobus z silnikiem diesla. Przy intensywnym użytkowaniu w ruchu miejskim jest w stanie przejechać około 140 km na jednym ładowaniu. Gdańskie linie obsługiwać będzie do 24 marca.
Jak mówią jego producenci, eCitaro przeszedł wielomiesięczne testy w najbardziej surowych warunkach klimatycznych. Komfort termiczny w przestrzeni pasażerskiej sterowany jest algorytmem uwzględniającym temperaturę zewnętrzną i liczbę pasażerów. W piątek, podobnie jak dzień wcześniej, kursuje na linii 139.
– Śledzimy trendy, trzymamy rękę na pulsie, by w elektromobilność wejść w optymalnym momencie, uwzględniając oczywiście wymogi Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – mówi prezes GAiT Maciej Lisicki. – Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 r. Rok później kolejny. Prace nad nowymi technologiami, rozwiązaniami w zakresie elektromobilności postępują, są zaawansowane. Chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej wydajne e-autobusy miejskie – zaznacza prezes GAiT.
Do obsługi autobusów zeroemisyjnych dostosowana będzie planowana nowa zajezdnia autobusowa GAiT, która powstanie w południowej dzielnicy Gdańska. Projekt zajezdni uwzględniać będzie docelowe rozwiązania w elektromobilności.