Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk: Start prac przy budowie nowej trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-02-15 14:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa DRMG

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk: Start prac przy budowie nowej trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej
fot. DRMG
16 lutego planowane jest przekazanie wykonawcy terenu pod budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Jeśli prace przebiegać będą zgodnie z planem, to zakończą się one w IV kwartale 2022 roku, a nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie wiosną 2023 roku. Koszt inwestycji wyniesie niecałe 60 mln złotych.

Tramwaj w ul. Nowej Warszawskiej jest jedną z najważniejszych inwestycji planowanych w południowej części Gdańska. Dzięki niej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum. Trasa przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką.

Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy 16 lutego. W pierwszym etapie prac zaplanowano uporządkowanie terenu i przygotowanie zaplecza budowy. Obecnie zamawiane są materiały niezbędne do rozpoczęcia robót drogowych. Kontraktowani są także podwykonawcy. Trwa również opracowywanie projektu tymczasowej organizacji ruchu. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. O ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, rozpoczęcie robót drogowych planowane jest na drugą połowę marca.

Umowę na realizację zadania podpisano 3 lutego. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Firma Budowlano-Drogowa MTM i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud. Zakres prac obejmuje budowę ok. 2 km odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną 4 przystanki tramwajowe. Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210 m odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej. Zakładany harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 roku. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w pierwszym kwartale 2023 roku.

Budowa Nowej Warszawskiej jest realizowana w ramach kolejnego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, który jest współfinansowany ze środków unijnych. W ramach projektu zrealizowana została linia tramwajowa w al. Pawła Adamowicza. Projekt obejmuje również montaż nowych wiat przystankowych w 64 lokalizacjach, który jest na etapie realizacji, 84 sztuk tablic informacji pasażerskiej oraz zakup nowego dwukierunkowego wieloczłonowego taboru tramwajowego – 15 szt.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5