Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk. Rusza przetarg na tramwaj na Nowej Bulońskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-04 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk. Rusza przetarg na tramwaj na Nowej Bulońskiej
wiz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska
W środę, 2 sierpnia, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, działająca w imieniu Gminy Miasta Gdańska, poinformowała o przetargu na realizację budowy linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA.

Postępowanie przetargowe jest dwuetapowe, wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po weryfikacji dokumentów, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 5 września. Zaproszeni wykonawcy na złożenie ofert przetargowych będą mieli minimum 30 dni. Planowany termin zakończenia robót budowlanych przypada na koniec lipca 2019 roku. Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.

- Budowa nowej linii tramwajowej jest dowodem, że konsekwentnie realizujemy politykę rozbudowy komunikacji miejskiej w Gdańsku – mówi prezydent Paweł Adamowicz – W ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej udało się wyremontować i polepszyć komfort jazdy na ponad 30 proc. torowisk oraz zbudować trzy nowe linie tramwajowe: na Chełm, Łostowice – Świętokrzyska i Piecki Migowo.


fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Ogłoszenie o przetargu zostanie dopiero formalnie opublikowane. Na razie wiadomo, że przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja robót budowlano – montażowych w tym spełnienie wszystkich warunków niezbędnych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Głównymi celami inwestycji jest wybudowanie ulicy Nowej Bulońskiej Północnej klasy "Z" z pełnym uzbrojeniem o długości ok. 2,7 km oraz budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 2,6 km (tory, rozjazdy) wraz z odwodnieniem, budową sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów oraz infrastrukturą towarzyszącą, przystankami tramwajowymi: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia".

- Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej to dowód na to, że miasto sprawnie i efektywnie pozyskuje środki unijne na budowę nowych torowisk potrzebnych do rozwoju i usprawnienia komunikacji miejskiej – wyjaśnia Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.

Pozostały zakres zamówienia obejmuje m.in.
- budowę węzła integracyjnego tramwajowo – autobusowego tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów,
- budowę węzła przesiadkowego tramwajowo - autobusowego tzw. "węzeł Zabornia",
- budowę lub przebudowę odcinków ulic w tym między innymi: Myśliwska, Nowa Wołkowyska, Myśliwska Południowa, Stolema, Kartuska, Limbowa, łącznice węzła z Armii Krajowej, Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa,
- budowę lub przebudowę skrzyżowań zwykłych lub skanalizowanych,
- budowę sygnalizacji świetlnych do sterowania ruchem z uwzględnieniem systemu TRISTAR,
- budowę dróg rowerowych i pasów dla rowerów,
- budowę zadaszonych parkingów rowerowych na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko",
- budowę chodników i ciągów pieszych;
- budowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- budowę i przebudowę przystanków autobusowych;
- budowę obiektów mostowych (drogowego, tramwajowego) nad potokiem Siedleckim o długościach w osiach podpór ok. 220 m;
- budowę obiektów inżynierskich w tym: ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem, odcinków murów oporowych, przepustów przeznaczonych do przepływu wód, systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego;
- regulację koryta potoku Siedleckiego na długości ok. 272 m. oraz wykonanie przerzutu wód z potoku Siedleckiego do zbiornika Łabędzia;
- budowę schodów terenowych;
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
- budowę urządzeń organizacji ruchu
- przebudowę istniejącego uzbrojenia tj. gazu, ciepłociągu, wodociągów, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej w tym zabezpieczenie kolektora Morena, teletechniki, energetyki w tym linii wysokiego napięcia i urządzeń melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
- budowę magistrali wodociągowej DN400;
- usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem budowy dróg wraz z nasadzeniami nowej zieleni w pasie drogowym i poza nim;
- rozbiórkę odcinków istniejących ulic, torów, rozjazdów wraz z wyposażeniem oraz rozbiórkę obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją;
- pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przebudowy i dostosowania infrastruktury Rodzinnych Ogrodów Działkowych ZREMB, JAR, ORLIK i im. Chopina (w tym budowa m.in. Domu Działkowca) na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Do przedmiotu zamówienia wchodzi także wykonanie przez wykonawcę aktualizacji projektu budowlanego „Przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia” w zakresie zmiany lokalizacji słupa nr 39 wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk rozstrzyga przetarg na tramwaje. Więcej Jazzów od Pesy

Komunikacja

Gdańsk rozstrzyga przetarg na tramwaje. Więcej Jazzów od Pesy

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2017

Jakie tramwaje dla Gdańska? Dla pasażerów i motorniczych

Komunikacja

Jakie tramwaje dla Gdańska? Dla pasażerów i motorniczych

Martyn Janduła 13 czerwca 2017

Gdańsk prawie po roku zabiera się za naprawę zalanego Swinga

Komunikacja

Gdańsk prawie po roku zabiera się za naprawę zalanego Swinga

Witold Urbanowicz 05 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5