Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-06 15:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi
fot. Rafał Wójcik
ZTM w Gdańsku rozwija system dynamicznej informacji pasażerskiej w ramach projektu Tristar. Nowe tablice pojawiają się też przy okazji budowy oraz modernizacji nowych tras.

Trójmiasto wdraża teraz projekt inteligentnych systemów transportowych pod nazwą Tristar. Jednym z jego elementów są tablice systemu informacji pasażerskiej.

Pierwszy, główny projekt obejmował 41 tablic na 26 przystankach. Teraz, w ramach projektu Tristar, wdrażanego przez firmy Qumak i GMV, postawiono dodatkowo 35 tablic. – Powodem wdrożenia dynamicznego systemu informacji pasażerskiej była chęć usprawnienia zarządzania komunikacją poprzez bieżące monitorowanie funkcjonowania komunikacji miejskiej. Niezwykle ważna okazała się również możliwość informowania pasażerów o rzeczywistych czasach odjazdu pojazdów z przystanku czy też ewentualnych problemach z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej – informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.

Informacje prezentowane są w czasie rzeczywistym. – Czas przyjazdu jest szacowany na podstawie bieżącego położenia pojazdu (gps zainstalowany w pojeździe przekazuje swoją pozycję do serwera, serwer szacuje czas przyjazdu na przystanek) – mówi Gołąb. W przypadku braku widoczności pojazdu w systemie podawany jest czas teoretyczny, rozkładowy. Ponadto – dzięki wdrażaniu systemu – bieżącą sytuację ruchową można sprawdzić w Internecie.

W tablice będą wyposażane kolejne przystanki. – System jest aktualnie w trakcie rozszerzania w ramach projektu Tristar, obejmującego całe Trójmiasto. Dodatkowo, w ramach modernizacji lub budowy nowych linii tramwajowych, na przystankach przy węzłach komunikacyjnych stawiane są tablice informacyjne – informuje Zygmunt Gołąb.

Ocena systemu, z uwagi na trwającą jego rozbudowę i kalibrację poszczególnych elementów, jest trudna. – w przypadku działania systemu przed jego modernizacją taka ocena jak najbardziej jest możliwa. System sprawdzał się i spełniał oczekiwania użytkowników – mówi Gołąb.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rzeszów rozbuduje system informacji pasażerskiej

Komunikacja

Rzeszów rozbuduje system informacji pasażerskiej

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2015

PKP PLK przejmie obsługę systemu informacji na warszawskich dworcach

Prawo & Finanse

PKP PLK przejmie obsługę systemu informacji na warszawskich dworcach

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2013

Ponad 450 tys. zł kary dla PLK za system (dez)informacji pasażerskiej

Prawo & Finanse

Ponad 450 tys. zł kary dla PLK za system (dez)informacji pasażerskiej

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5