Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk: Przygotowania do budowy drugiego toru pomiędzy Osową i PKM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdańsk: Przygotowania do budowy drugiego toru pomiędzy Osową i PKM
fot. Yusek, public domain Wikimedia commons
W drugiej połowie roku rozpocznie się budowa drugiego toru na linii 201 pomiędzy stacją Gdańsk Osowa i połączeniem z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Inwestycja ta jest osobnym działaniem przetargowym względem samej modernizacji linii 201 pomiędzy Gdynią i Kościerzyną, rozszerzającym je. Oprócz budowy drugiego toru na ok. 4-kilometrowym odcinku pomiędzy stacją Gdańsk Osowa i połączeniem (w Baninie – niedaleko przystanku kolejowego Rębiechowo) z linią PKM, działanie to zakłada także m.in. prace na stacjach Gdańsk Osowa i Gdynia Wielki Kack.

– Otwarcie ofert nastąpiło 14 marca. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty. Zakładamy, że realizacja prac rozpocznie się na przełomie III i IV kwartału 2014r. Zakończenie realizacji zakresu zamówienia publicznego zgodnie z warunkami umowy określone jest na dzień 30 września – informuje „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Do wspomnianego przetargu zgłosiły się 4 firmy. Najkorzystniejsza cenowo (107 mln zł brutto) była propozycja konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o., Construcciones Rubau SA i Rover Alcisa SA. Gros prac, czyli budowa drugiego toru pomiędzy Osową i połączeniem z linią PKM, ma się zakończyć do połowy 2015 r., czyli do momentu otwarcia „linii PKM”, łączącej Gdańsk Wrzeszcz z Baninem.

Sam remont linii Gdynia – Kościerzyna w „podstawowym” zakresie (modernizacja trasy, zapewniająca podniesienie prędkości do 90 km/godz. na terenie Trójmiasta i do 120 km/godz. na odcinku Osowa – Kościerzyna) ma się zakończyć w sierpniu br. Na przełomie czerwca i lipca ma się natomiast rozpocząć remont odcinka linii 229 pomiędzy Glinczem (gdzie linia 229 spotyka się z linią 201) i Kartuzami, także wpisanego w projekt PKM. W ramach modernizacji linii 201 zawarty został projekt odbudowy łącznicy w Glinczu pomiędzy liniami 201 i 229, co pozwoli na kursowanie pociągów PKM z Trójmiasta do Kartuz bez konieczności zmiany kierunku w Somoninie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5