Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk: Pierwsze nowe tramwaje Pesy będą później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdańsk: Pierwsze nowe tramwaje Pesy będą później
fot. Andrzej Otrębski, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W połowie stycznia do Gdańska miało dotrzeć pierwsze pięć nowych tramwajów z 15, jakie w ramach umowy ma dostarczyć bydgoska Pesa. Tak się jednak nie stanie i pierwszy Jazz przyjedzie ok. trzy miesiące później. – Opóźnienia wynikały z problemów producenta, które miały wpływ ma terminowość dostaw podzespołów i komponentów potrzebnych do budowy pojazdów. Spółka przechodzi restrukturyzacje, dzięki wprowadzonym zmianom i pozyskaniu inwestora odzyskała płynność finansową, realizuje produkcję – zapewnia Maciej Grześkowiak, odpowiadający za PR w Pesie.

W lutym zeszłego roku Gdańsk podpisał umowę z Pesą na dostawę 15 sztuk nowych, pięcioczłonowych tramwajów, całkowicie niskopodłogowych o długości 29,0-32,5 m i szerokości 2,3-2,4 m. Prawo opcji przewiduje także dostawę kolejnych 15 nowych tramwajów, ale bez wyposażenia dodatkowego. Wartość zamówienia podstawowego to 138,4 mln zł brutto. Więcej o dostawach pisaliśmy tutaj.

Na realizację zamówienia podstawowego przeznaczono 18 miesięcy. – Wg umowy pięć pierwszych tramwajów miało być dostarczonych do Gdańska w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli do 15 stycznia 2019 roku. Kolejne 10 tramwajów, zgodnie z umową ma być dostarczone do połowy sierpnia 2019 r. – przypomina Alicja Mongird, rzecznik prasowy Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Jak poinformował trójmiejski dodatek Gazety Wyborczej, dostawy pierwszych pojazdów ulegną opóźnieniu. Informacje te potwierdza GAiT. – Otrzymaliśmy informację od Pesy, że pierwszy z pięciu tramwajów przyjedzie do Gdańska w połowie kwietnia. Pesa poinformowała o opóźnieniu produkcji, nie podając przyczyn takiego stanu rzeczy. Wszystkie 5 tramwajów z pierwszej transzy, zgodnie z zapewnieniami producenta, mają być dostarczone do 2 maja – przekazuje Mongird. Jak dodaje, umowa przewiduje kary za każdy niedostarczony w terminie tramwaj (8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego – 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia). Jednocześnie – jak zapewnia GAiT – opóźnienie nie powoduje zagrożenia dla wykonywania usług.

Zmiana harmonogramu dostaw to pokłosie wcześniejszych zawirowań finansowych wokół Pesy. – Opóźnienia wynikały z powodu problemów producenta, które miały wpływ ma terminowość dostaw podzespołów i komponentów potrzebnych do budowy pojazdów. Spółka przechodzi restrukturyzacje, dzięki wprowadzonym zmianom i pozyskaniu inwestora odzyskała płynność finansową, realizuje produkcję, a pierwsze tramwaje dotrą do Gdańska na przełomie marca/kwietnia – zapewnia Maciej Grześkowiak, odpowiadający za PR w Pesie. – Odrabiamy stracony czas i chcemy, żeby ostatnie tramwaje zostały przekazane szybciej niż zakładany w umowie termin – deklaruje przedstawiciel bydgoskiego producenta.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk znów szuka projektanta tramwaju do dworca Wrzeszcz

Przestrzeń

Gdańsk znów szuka projektanta tramwaju do dworca Wrzeszcz

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Gdańsk z ofertami na projekt tramwaju do stacji Wrzeszcz

Przestrzeń

150 lat gdańskich tramwajów. Dziś pokonują 15 mln km rocznie

Komunikacja

Gdańsk: Ostatnie tygodnie budowy Nowej Warszawskiej (zdjęcia)

Przestrzeń

Gdańsk: Ostatnie tygodnie budowy Nowej Warszawskiej (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 25 października 2022

Zobacz również:

Gdańsk znów szuka projektanta tramwaju do dworca Wrzeszcz

Przestrzeń

Gdańsk znów szuka projektanta tramwaju do dworca Wrzeszcz

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Gdańsk z ofertami na projekt tramwaju do stacji Wrzeszcz

Przestrzeń

150 lat gdańskich tramwajów. Dziś pokonują 15 mln km rocznie

Komunikacja

Gdańsk: Ostatnie tygodnie budowy Nowej Warszawskiej (zdjęcia)

Przestrzeń

Gdańsk: Ostatnie tygodnie budowy Nowej Warszawskiej (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 25 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5