Gdańsk otworzył oferty na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. O zamówienie ubiega się osiem firm. Najniższa oferta opiewa na kwotę blisko 63 mln zł, czyli znacznie powyżej zaplanowanego budżetu.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, jest budowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W sumie, w ramach inwestycji, powstanie ok. 2-kilometrowa trasa tramwajowa. Torowisko będzie łączyć obecnie budowaną linii tramwajowej w al. Adamowicza z al. Havla i zostanie poprowadzone na południe od obecnej ul. Warszawskiej. Nowa trasa włączy się do al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. Przystanki zaplanowano w pobliżu skrzyżowania z planowaną ul. Unruga, ulicą Piotrkowską i al. Havla.
Zakres prac przewiduje też przebudowę istniejącej infrastruktury tramwajowej w ciągu al. Havla oraz budowę chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych, przebudowę odcinków ulic Piotrkowskiej, ul. Łódzkiej oraz al. Havla. Wzdłuż nowej trasy tramwajowej powstanie też droga technologiczna dla obsługi nowej torowiska.
Dzisiaj (22 stycznia) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiega się osiem firm. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Tor-Kar-Sson, WPRD Gravel i Elgrunt, które proponuje wykonanie robót za 62,678 mln zł. MTM zaoferowało 64,607 mln zł, Strabag – 67,323 mln zł, Balzola – 71,832 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructures – 76,986 mln zł, Budimex – 77,802 mln zł, Torpol – 77,926 mln zł, Aldesa Construcciones – 79,316 mln zł.
Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na kwotę ok. 38 mln zł. Jeśli zamawiający zdecyduje się na zwiększenie środków, to o wyborze zdecydują cena (60%) oraz przedłużenie minimalnego, 36-miesięcznego okresu gwarancji jakości (40%). Wszyscy jednak zaoferowali dłuższą gwarancję, co oznacza, że wybór sprowadzi się do ceny. Na realizację przeznaczono 20 miesięcy.
mat. DRMG