Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk: Nowa Bulońska Północna zgodnie z planem

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-12-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Kamila Grzenkowska / gdansk.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk: Nowa Bulońska Północna zgodnie z planem
fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl
Gdańsk: Nowa Bulońska Północna zgodnie z planem
Gdańsk: Nowa Bulońska Północna zgodnie z planem
Gdańsk: Nowa Bulońska Północna zgodnie z planem
Pół tysiąca pracowników, 2,7 kilometra nowej drogi, ułożony prawie 1 kilometr torów tramwajowych, 100 hektarów terenu, na którym prowadzone są prace. Budowa Nowej Bulońskiej Północnej toczy się zgodnie z harmonogramem.

Na odcinku łączącym obecną ul. Bulońską z powstającym mostem nad Potokiem Siedleckim trwają prace drogowe związane m.in. z układaniem mieszanek asfaltowych warstwy wiążącej, wykończeniem chodników i ścieżek rowerowych oraz oświetleniem ulic. Równolegle prowadzone są prace związane z budową dwutorowego torowiska.

Na odcinku ul. Nowej Wołkowyskiej położono warstwę wiążącą nawierzchni nowej drogi i wykonano chodniki. Kolejnym etapem prac będzie budowa ronda Nowej Wołkowyskiej z Myśliwską oraz wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni. Te prace planowane są na wiosnę 2019 r.

Wykonywane są też podpory mostu nad Potokiem Siedleckim. Obiekt wykonywany jest w technologii żelbetowej. – Obecnie trwa fundamentowanie ław, "wciągamy" też do góry podpory. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem – zaznacza Sylwia Rogall. W związku ze zbliżającą się zimą wykonawca zamierzał jeszcze w tym roku "przykryć" przygotowane podbudowy nawierzchnią bitumiczną. Te prace udało się już zakończyć.

Na odcinku od obiektu mostowego do skrzyżowania z ul. Kartuską wykonano krawężniki i warstwy podbudowy jezdni. Obecnie prowadzone są prace brukarskie i humusowanie wysokich skarp wraz z ich umocnieniami.

Na ul. Jabłoniowej, od skrzyżowania ul. Kartuskiej do skrzyżowania z ul. Warszawską, zakończono prace związane z uzbrojeniem podziemnym tj. kanalizacją deszczową, sanitarną oraz wodociągiem i wszelkiego rodzaju kablami trakcyjnymi oraz elektrycznymi. Na całym odcinku wykonano również podbudowy pod jezdnie i rozpoczęto układanie asfaltowych warstw nawierzchni.

W rejonie skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej, gdzie powstać ma pętla tramwajowa, wykonywane są sieci uzbrojenia podziemnego. Niebawem rozpocznie się wykonywanie podbudów i prac brukarskich na jezdniach. W ciągu ostatnich miesięcy udało się wykonać wszystkie prace związane z uzbrojeniem podziemnym i przykryć je masą bitumiczną.

– Do tej pory, w ramach budowy, przemieściliśmy około miliona metrów sześciennych mas ziemnych. Jest to związane z pierwotnym ukształtowaniem tego terenu. W jednym miejscu musieliśmy obniżyć teren o 12 metrów, z kolei w rejonie skrzyżowania ul. Wołkowyskiej z ul. Bulońską teren został podniesiony o 10 metrów – zdradza Sylwia Rogall, dyrektor projektu NDI. – W ten projekt zostało zaangażowanych w sumie 500 osób, które realizują różne zadania – mówi Rogall.

Dobre tempo


– Tempo prac na placu budowy jest naprawdę dobre. Oceniamy to jako jedną z lepiej prowadzonych inwestycji. Przed nami budowa ważnego, ale i trudnego obiektu inżynierskiego - mostu nad Potokiem Siedleckim – poinformował Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję.

Wiceprezydent Aleksandra Dulkiewicz podkreśla, że teren tzw. Nowej Bulońskiej Północnej to dziś największy plac budowy w Gdańsku. – Sporo pracy zostało już wykonane, ale jeszcze dużo przed nami. Tereny, na których realizowana jest inwestycja, są bardzo zróżnicowane wysokościowo - podkreśla Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej. – Ta inwestycja ma połączyć dwie dzielnice Gdańska. Intensywnie pracujemy też nad kolejnym połączeniem pomiędzy tzw. Moreną a Wrzeszczem.

Więcej tramwaju

Na tzw. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która będzie przedłużeniem istniejącej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej w kierunku ul. Jabłoniowej. – Nowa Bulońska Północna to dowód, jak konsekwentnie rozbudowujemy trasy tramwajowe. To bardzo ważny odcinek, ponieważ po połączeniu z przyszłym odcinkiem Gdańsk Południe-Wrzeszcz da on możliwość zbudowania całkiem nowego, alternatywnego kanału komunikacyjnego w tej części miasta. Na początku przyszłego roku spodziewamy się decyzji środowiskowej w sprawie planowanej tzw. Nowej Politechnicznej – zaznaczył prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.

Trasa tramwajowa przecinać będzie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej trasy zaplanowano cztery przystanki "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia". Poza tym powstanie węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy Ujeścisko wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy Węzeł Zabornia.

Rozbudowany układ drogowy


Nowa Bulońska Północna będzie jezdnią dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Na całej długości, czyli 2,7 km drogi, powstanie również droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą.

Dodatkowo w ramach inwestycji realizowana jest budowa i przebudowa odcinków ulic powiązanych z Nową Bulońską Północną, w tym ulicy Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, a także łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową.

Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Projekt koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu. Budowa Nowej Bulońskiej Północnej pochłonie niemal 192 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk: Widać już ślad Nowej Bulońskiej wraz z torowiskiem

Przestrzeń

Gdańsk: Widać już ślad Nowej Bulońskiej wraz z torowiskiem

Marek Wałuszko / gdansk.pl 03 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5