W Gdańsku zaprezentowano w tym tygodniu 14 mercedesów modelu O530 Citaro, które od 2009 r. jeździły po Berlinie. Gdańskie Autobusy i Tramwaje cieszą się, bo za te same pieniądze mogłyby kupić tylko cztery nowe pojazdy.
GAiT kupiła autobusy w kwietniu tego roku za 4,4 mln zł. Każdy z nich ma ok. 600 tys. km przebiegu. 12–metrowe autobusy spełniają normy emisji spalin Euro 5, wyposażone są w klimatyzację, w dwoje drzwi pasażerskich z zabezpieczeniami przed zakleszczeniem. Zmieści się w nich 94 pasażerów z czego 28 osób na miejscach siedzących i 66 na stojących. Jak informuje oficjalny serwis urzędu miasta, zaczną jeździć po gdańskich drogach od połowy lipca. Zastąpią najstarsze gdańskie autobusy z 1994 r., z przebiegiem ponad 1 mln km.
To już kolejny zakup autobusów w Gdańsku. Na początku maja została podpisana umowa na zakup 46 nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro za 79,4 mln zł. Wśród nich będzie 26 przegubowców, 18 autobusów standardowych i 2 MIDI. Trafią do Gdańska na początku przyszłego roku.
GAiT przymierza się także do rozpisania przetargu dotyczącego autobusów w innej niż dotąd formule – zamiast kupować chciałby wydzierżawić część floty autobusowej wraz z obsługą serwisową.
Kupowanie używanych pojazdów nie jest w Gdańsku niczym nowym. Nie tylko autobusów. Kilka lat temu do miasta trafiły używane tramwaje z Dortmundu i z Kassel.