Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpisały przetarg na świadczenie usługi utrzymania tramwajów w zajezdniach Wrzeszcz i Nowy Port. Zamówienie obejmuje okres półtora roku. To kolejne podobne zlecenie w Gdańsku.
Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie tramwajów na terenie zajezdni tramwajowych Wrzeszcz i Nowy Port. Zadaniem wykonawcy będą naprawy powypadkowe 35 tramwajów typu 120NaG, pięciu typu 128NG, trzech typu NGT6-2 i czterech NGd99 oraz naprawy serwisowe i utrzymanie serwisowe 35 tramwajów typu 120NaG i pięciu 128NG wraz z obsługą układów hamulcowych we wszystkich tramwajach.
Startować mogą podmioty, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonywały usługi dotyczące utrzymania sprawności technicznej taboru tramwajowego typu Swing lub Jazz, o łącznej wartości nie mniejszej niż 2 mln zł brutto. Muszą też dysponować odpowiednim personelem: min. dziesięcioma osobami, które posiadają 3-letnie doświadczenie dotyczące napraw i serwisu tramwajów niskopodłogowych, co najmniej dwiema osobami, które posiadają pozwolenie na kierowanie tramwajem, co najmniej dwiema osobami, które posiadają co najmniej podstawowy certyfikat spawania metodą MIG lub MAG, oraz co najmniej dwiema osobami, które ukończyły szkolenie zakończone wydaniem certyfikatu Europejskiego Technika Klejenia (European Adhesive Bonder).
Termin składania ofert mija 31 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (70%), czas przystąpienia do naprawy (20%), długość okresu gwarancji na każdą wymienioną, regenerowaną lub nową cześć dostarczoną przez Wykonawcę i zamontowaną w tramwaju w ramach realizacji napraw serwisowych, utrzymania serwisowego, obsługi układów hamulcowych (5%) oraz długość okresu gwarancji na wykonane prace i części zamontowane w ramach realizacji napraw powypadkowych (5%).
Czas realizacji usługi ustalono na 18 miesięcy. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych o wartości do 50% zamówienia podstawowego.
Obecnie
podobną usługę na rzecz Gdańska wykonuje od 2019 r. firma Saatz. Jej wynagrodzenie, za okres 24 miesięcy, to 13,5 mln zł brutto.