Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Gdańsk: Inwestycje w pandemii bywały opóźnione. Zdarzały się przerwy w robotach

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-09-13 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk: Inwestycje w pandemii bywały opóźnione. Zdarzały się przerwy w robotach
fot. Artur Andrzej, lic. CC BY-SA 3.0Tramwaj w Gdańsku
Problemy z dostawami materiałów to najważniejszy czynnik wpływający na terminowość prac infrastrukturalnych realizowanych w Gdańsku w okresie pandemii koronawirusa. Wykonawcy byli czasem zmuszani wręcz do przerywania robót. Doprowadziło to do opóźnień, których skala nie była jednak bardzo duża.

Wśród najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych dotyczących transportu publicznego w Gdańsku wymienić można m.in. budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej stanowiącej łącznik Adamowicza z Havla (zadanie obejmuje też budowę układu drogowego). Prace o wartości prawie 60 mln zł mają zakończyć się w listopadzie 2022 r. W planach na kolejne lata jest budowa kolejnych odcinków, w tym tzw. trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz.

Trudne modernizacje w okresie pandemii

Jak na plany inwestycyjne i ich realizację wpłynęła pandemia koronawirusa? – Wykonawcy robót zgłaszali problemy związane z przedłużającym się oczekiwaniem na dostawy materiałów budowlanych, co nierzadko wymuszało czasowe wstrzymanie prac – mówi Izabela Kozicka-Prus, inspektor w Referacie Prasowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Czasem, w kontraktach drogowych, przekładało się to na wydłużenie realizacji inwestycji i przekładanie kontraktowych terminów zakończenia prac.

– W uzasadnionych przypadkach termin zakończenia był przesuwany najwyżej o kilka tygodni – zaznacza nasza rozmówczyni. Nie wskazuje przy tym na inwestycje, które w całości zostałyby odsunięte w czasie, lub z których zrezygnowano by całkowicie. Zaznacza natomiast, że remonty czy budowy torowisk nie są jedynymi działaniami inwestycyjnymi, które mają poprawić standard komunikacji zbiorowej.

Remonty dróg z myślą o liniach autobusowch


Znaczenie ulic dla transportu publicznego ma bowiem być jednym z głównych czynników decydujących o kolejności podejmowania remontów dróg. Pozostałe czynniki to, rzecz jasna, stan nawierzchni, a także znaczenie komunikacyjne czy zaangażowanie lokalnej społeczności na rzecz wykonania prac oraz dostępność środków zewnętrznych. Zgodnie z przeprowadzonymi w roku 2020 analizami stan dróg oceniany był jako dobry lub bardzo dobry w odniesieniu do 62 proc. długości ich sieci.

Na naszych łamach opisywaliśmy już zamierzenia inwestycyjne Gdańska dotyczące infrastruktury tramwajowej w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE. Samorząd deklaruje, że będzie dalej rozwijać ten środek transportu, chcąc wprowadzać go na kolejne obszary miasta.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5