fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzył oferty w przetargu na modernizację układów napędowych i sterowania oraz remont części mechanicznej w 7 tramwajach typu N8C-MF01. W tramwajach pojawi się klimatyzacja.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja układów napędowych i sterowania oraz remont części mechanicznej w 7 tramwajach typu N8C-MF01. W zakresie remontu mechanicznego założono naprawę, wymianę i konserwację części mechanicznych, czyszczenie i konserwację podwozia, wymianę uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia oraz prace lakiernicze.
W zakresie modernizacji przewidziano wymianę instalacji elektrycznej, montaż zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych i układów sterowania, a także wymianę piasecznic i luster zewnętrznych na sterowane elektrycznie. Założono m.in. wymianę przetwornicy do układu ładowania akumulatorów, nagrzewnic i wentylatorów, wymianę systemu pneumatycznego na światłowodowy w układzie rewersu drzwi oraz montaż aparatury klimatyzacji przedziału pasażerskiego. W przypadku wózków przewidziano wymianę silników z wykonaniem nowej instalacji elektrycznej, a także nowe przewody hamulców szynowych i tarczowych. W kabinie motorniczego pojawią się nowe pulpity główny i boczny, pojawi się też defibrylator.
Dziś (22 lipca) minął termin składania ofert. GAiT przeznaczył na zamówienie kwotę w wysokości 7,406 mln zł brutto, w tym 5,254 mln zł na modernizację układów napędowych i sterowania oraz 2,153 mln zł na remont części mechanicznej. W budżecie tym zmieściła się firma 4iB z Gdańska, która jest gotowa wykonać prace za 6,215 mln zł brutto, w tym 4,937 mln zł na układy napędowe i sterowania i 1,278 mln zł na część mechaniczną. Modertrans Poznań proponuje realizację zamówienia za aż 12,829 mln zł brutto, w tym 9,471 mln zł na układy napędowe i sterowania oraz 3,358 mln zł na część mechaniczną.
O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja w zakresie modernizacji układów napędowych i sterowania (10%) oraz w zakresie remontu mechanicznego (10%). Pod względem gwarancji również lepiej wypada 4iB, które proponuje 60 miesięcy w porównaniu do 36 miesięcy, zgłoszonych przez Modertrans. Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.
Gdańsk eksploatuje używane trzyczłonowe wagony N8C od 2007 r. Wcześniej jeździły w Dortmundzie i Kassel. W sumie GAiT kupił 62 takie wozy. Były one modernizowane przez Modertrans w latach 2009-2017. Wyposażono je w człon niskopodłogowy z dodatkową parą drzwi, zmieniono też wygląd czoła.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.