Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk bez szczęścia. Fragment tramwaju w ciągu Nowej Warszawskiej dalej drogi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-20 12:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk bez szczęścia. Fragment tramwaju w ciągu Nowej Warszawskiej dalej drogi
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w powtórzony, przetarg na rozbudowę skrzyżowania Nowej Warszawskiej, Łódzkiej i al. Havla. W ramach inwestycji miałyby powstać rozjazdy i fragment przyszłej trasy tramwajowej łączącej się z już wykonanym torowiskiem w al. Pawła Adamowicza. O zamówienie ubiegają się cztery firmy, ale oferty co najmniej dwukrotnie przewyższają założony kosztorys.

Przedmiotem przetargu jest rozbudowa skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką w rejonie przystanku Przemyska, z uwzględnieniem budowy torów tramwajowych z rozjazdami, ale także jezdni i drogi rowerowej. To element projektu budowy trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej od al. Havla do skrzyżowania Warszawskiej i Jabłoniowej.

Dziś (20 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Strabag wycenił prace na 30,441 mln zł, Poleko na 32,497 mln zł, WPRD Gravel – 34,980 mln zł, a MTM na 35,500 mln zł. To co najmniej dwukrotnie więcej niż zakładał budżet, określony na kwotę 15 mln zł. Warto dodać, że oferty są niższe niż w poprzednim przetargu, w którym najtańsza propozycja opiewała na 37,980 mln zł przy budżecie wynoszącym 20 mln zł.

– Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta – informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości (40%). Prace, jeśli Gdańsk wybierze oferty, miałyby zakończyć się w połowie przyszłego roku.


mat. Openrailwaymap.org

Kolejne etapy zakładają budowę trasy tramwajowej od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w IV kwartale bieżącego roku. Realizacja inwestycji miałoby zakończyć się w połowie 2022 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5