Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w powtórzony, przetarg na rozbudowę skrzyżowania Nowej Warszawskiej, Łódzkiej i al. Havla. W ramach inwestycji miałyby powstać rozjazdy i fragment przyszłej trasy tramwajowej łączącej się z już wykonanym torowiskiem w al. Pawła Adamowicza. O zamówienie ubiegają się cztery firmy, ale oferty co najmniej dwukrotnie przewyższają założony kosztorys.
Przedmiotem przetargu jest rozbudowa skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką w rejonie przystanku Przemyska, z uwzględnieniem budowy torów tramwajowych z rozjazdami, ale także jezdni i drogi rowerowej. To element projektu budowy trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej od al. Havla do skrzyżowania Warszawskiej i Jabłoniowej.
Dziś (20 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Strabag wycenił prace na 30,441 mln zł, Poleko na 32,497 mln zł, WPRD Gravel – 34,980 mln zł, a MTM na 35,500 mln zł. To co najmniej dwukrotnie więcej niż zakładał budżet, określony na kwotę 15 mln zł. Warto dodać, że oferty są niższe niż
w poprzednim przetargu, w którym najtańsza propozycja opiewała na 37,980 mln zł przy budżecie wynoszącym 20 mln zł.
– Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta – informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości (40%). Prace, jeśli Gdańsk wybierze oferty, miałyby zakończyć się w połowie przyszłego roku.
mat. Openrailwaymap.org
Kolejne etapy zakładają budowę trasy tramwajowej od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w IV kwartale bieżącego roku. Realizacja inwestycji miałoby zakończyć się w połowie 2022 roku.