Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk: Będą środki na projekt trasy tramwajowej GPW (Nowa Politechniczna)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdańsk: Będą środki na projekt trasy tramwajowej GPW (Nowa Politechniczna)
mat. UM Gdańsk
Gdańsk przeznaczy dodatkowe środki na rozstrzygnięcie przetargu na projekt budowy nowej trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (tzw. Nowa Politechniczna), która docelowo ma połączyć górny i dolny taras Gdańska. Wpłynęły dwie oferty, które znacząco przewyższają budżet zamawiającego.

Pod koniec stycznia Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na dokumentację projektową dla trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (tzw. Nowa Politechniczna), która docelowo ma połączyć górny i dolny taras Gdańska. Wpłynęły dwie oferty, które znacząco przewyższają budżet zamawiającego.

Konsorcjum Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska i Ingeo wyceniło prace na 4,881 mln zł brutto, a Mosty Katowice na 8,118 mln zł brutto. Tymczasem budżet był określony na kwotę 1,599 mln zł.

Wiadomo już, że Gdańsk nie będzie unieważniać przetargu. – Zdecydowaliśmy o zwiększeniu budżetu na opracowanie projektu trasy Gdańsk Południe-Wrzeszcz (GP-W). To najważniejsza inwestycja dla komunikacji publicznej w naszym mieście i jesteśmy zdeterminowani, aby jej projekt powstał w przeciągu najbliższych 2 lat – poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Nowa trasa tramwajowa rozpocznie się na skrzyżowaniu Rakoczego i Jaśkowej Doliny. Następnie zostanie poprowadzona w ciągu Jaśkowej Doliny w pasie dzielącym, dalej wzdłuż Wileńskiej, w ciągu al. Powstańców Warszawskich, nowym śladem poza siatką ulic na zachód od Sobieskiego, na wschód od Do Studzienki, na południe od Fiszera, następnie w ciągu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do istniejącej trasy tramwajowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. Przewidziano sześć par nowych przystanków – w rejonie skrzyżowania Piecewskiej i Jaśkowej Doliny, Jaśkowej Doliny i Wileńskiej, Wileńskiej i Edisona, Wileńskiej i Sobieskiego, Do Studzienki i Traugutta, Fiszera. Projekt uwzględni poprowadzenie tramwaju 350-metrowym tunelem wzdłuż ul. Wileńskiej, w okolicy ul. Migowskiej i Morenowej. W rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej zaprojektowane ma być także przejście podziemne dla pieszych. Projektant ma przewidzieć możliwość etapowania inwestycji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5