Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę
fot. Le Mans, lic, GNU/CC 3.0tramwaje we francuskim Le Mans
Na terenie miasta Le Mans, położonego w regionie Kraj Loary, otwarto oficjalnie drugą linię tramwajową. Uruchomienie kolejnej trasy dla tramwajów to dowód, że mieszkańcy chętnie korzystają z tego środka transportu w mieście. Tramwaj w Le Mans, podobnie jak w coraz większej liczbie miast Europy, jest jednak po swoim "drugim debiucie".

Pierwszą linię tramwajową w Le Mans uruchomiono w 1897 roku. Zelektryfikowana sieć funkcjonowała w mieście nieprzerwanie do roku 1947. Linię zlikwidowano przede wszystkim ze względu na jej słaby stan techniczny oraz na ogólnoświatowy trend zastępowania transportu szynowego - transportem kołowym.

Dokładnie 60 lat po zamknięciu sieci tramwajowej w mieście, w Le Mans tramwaj pojawił się ponownie. Do listopada 2007 roku zbudowano i uruchomiono linię T1 na odcinku Antarès - Université (przebieg północ - południe). Na liczącej 15,4 km długości linii zlokalizowano 24 przystanki. Aż 10 km torowiska linii jest pokryte trawą.

Prace przy dalszej rozbudowie linii wznowiono w roku 2011. Linia nr 2 wydłużyła sieć do 19 km. Na całej trasie nowa linia łącząca plac Aristide Briand z przystankiem przy ulicy Bruxelles, ma siedem przystanków wspólnych z linią T1 i łączy dzielnice wschodnie z centrum miasta.

Do tej pory po 15-kilometrowej linii kursowało 26 tramwajów Citadis firmy Alstom. W związku z wydłużeniem sieci, w roku 2012 został rozpisany przetarg na dostawę kolejnych składów. W tej chwili do obsługi linii są przeznaczone 34 tramwaje. Nowe składy zasadniczo nie różnią się od dotychczas kursujących, za wyjątkiem większych udogodnień dla niepełnosprawnych. Pojazdy poruszają się z prędkością maksymalną 50 km/h.

Średnio każdego dnia z linii nr 1 korzystało do tej pory ponad 50 tys. pasażerów. Szacuje się, że budowa sieci kosztowała niecałe 400 mln euro, w tym 300 mln za pierwszą linię wraz z taborem i 95 mln euro za drugą linię.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5