Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Dalej Wstecz
Autor:

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2022-01-07 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru
fot. rodrigo kugnharski/ unsplash
Od tego roku producenci samochodów Francji muszą promować chodzenia, komunikację publiczną lub wzajemne podwożenie się (carpooling) w reklamach aut we wszystkich mediach. To działania podobne co do zasady do tych zniechęcających do palenia papierosów czy unikania niezdrowego jedzenia.

Od 1 marca 2022 roku, wszystkie reklamy zmotoryzowanych środków transportu będą musiały zawierać następujące informacje: „Na krótkich odległościach, wybierz spacer lub jazdę na rowerze”, „Rozważ carpooling” lub „Codziennie wybieraj transport publiczny”. Każda reklama musi zawierać hasztag #MovePolluteLess, który oznacza ruszaj się, mniej zanieczyszczaj. O nowej regulacji, która swoją podstawę ma w dyrektywie dotyczącej mobilności z grudnia 2019 roku, poinformowała w środę 29 grudnia francuska minister odpowiedzialna za środowisko.

– Zdekarbonizowanie transportu nie jest tylko przestawieniem się na elektryczne silniki. To również oznacza używanie, kiedy tylko możliwe, komunikacji publicznej lub roweru – napisała na Twitterze, Barbara Pompili, minister transformacji ekologicznej we francuskim rządzie.

Reklamodawcy, którzy nie zastosują się do nowego prawa otrzymają wezwanie do usunięcia uchybienia i napotkają karę grzywny do 50 tys. euro za jedną emisję reklamy bez ekologicznych informacji lub do 100 tys. euro w przypadku powtarzającego się procederu.

Ekolodzy chciecli więcej

Obecnie wprowadzane rozwiązanie jest i tak stosunkowo łagodne w kontekście tego, czego od lat domagali się przedstawiciele środowisk ekologicznych od lat. Starali się oni o zablokowanie wszystkich reklam branży motoryzacyjnej, która według nich odpowiada za znaczną emisję dwutlenku węgla do atmosfery i znacząco pogarsza stan zdrowia mieszkańców.

We Francji reklamy najbardziej zanieczyszczających pojazdów, które emitują więcej niż 123 gramy CO2 na kilometr, będą całkowicie zakazane od 2028 roku, w związku z przygotowaniem do konsumentów do propozycji Komisji Europejskiej o wycofaniu silników diesla do 2035 roku.

Obecnie w wielu państwach obowiązują całkowite zakazy reklamy papierosów lub alkoholu, a w wielu przypadkach na produktach tych muszą być zamieszczone informacja o ich szkodliwości dla zdrowia. W przypadku Francji pojawiają się odwołania do wprowadzonej w 2007 roku zasada „unikaj jedzenia za dużo tłustego, słodkiego i słonego”

Branża motoryzacyjna nieszczęśliwa

Z pomysłu nie są zadowoleni przedstawiciele branży samochodowe, którzy wskazują, że wprowadzone prawo powinno zawierać rozróżnienie pomiędzy samochodami napędzanymi silnikami diesla, a elektrycznymi. – Biorę to do wiadomości, wprowadzimy zasady. Posiadania zeroemisyjnych rozwiązań mobilności jest elementem historii naszej firmy. Ale jest w tym paradoks: brak jest rozróżnienia pomiędzy silnikami. Przynosi to efekt przeciwny do zamierzonego w stosunku do rządowego marzenia o zwiększeniu sprzedaży elektryków – powiedział AFP, Lionel French Keogh, dyrektor generalny Hyundai.

Biorąc pod uwagę to, że samochody to nie tylko emisje, ale i problem z zajmowaniem przestrzeni ten brak rozróżnienia wydaje się przemyślanym zapisem. Czekamy na takie regulacje w Polsce.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwsze latające samochody weszły do sprzedaży

Mobilność

Pierwsze latające samochody weszły do sprzedaży

Redakcja 09 kwietnia 2019

Rosja. Kałasznikow chce produkować… samochody elektryczne

Mobilność

Rosja. Kałasznikow chce produkować… samochody elektryczne

Jakub Dybalski 24 sierpnia 2018

4Mobility: W Polsce kilkadziesiąt tysięcy osób korzysta z car sharingu

Mobilność

4Mobility: W Polsce kilkadziesiąt tysięcy osób korzysta z car sharingu

jd, inf. pras. 11 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5